Päťvalce končia už aj pod kapotou Volva V40. Nový dvojlitrový diesel D4 dostane dve turbodúchadlá, priame vstrekovanie i-Art s tlakom až 2 500 barov a tlakové senzory v každom vstrekovači. Napriek zmenšeniu počtu valcov sa však o výkon neobávajte.
Novinka má 140 kW, čo je o 10 viac ako pri pôvodnom 5-valci. K tomu pridáva 400 Nm krútiaceho momentu. A spotreba? Tá klesla podľa výrobcu až o liter nafty. Normovaný priemer je len ťažko uveriteľných 3,3 litra nafty na 100 km. Verzia Cross Country je o 0,7 litra smädnejšia. Okrem optimalizovanej 6-stupňovej manuálnej prevodovky, bude v ponuke aj nový 8-stupňový automat.
Podobne je to s najvýkonnejším benzínovým variantom T5. Označenie síce ostáva, ale objem klesá z 2,5 na dva litre. Štyri valce sú teraz schopné ponúknuť maximum 180 kW, čo je len o sedem menej ako predtým. Krútiaci moment klesol tiež nepatrne zo 360 na 350 Nm. Odpustkom pre zákazníkov má byť však nižšia hmotnosť, ktorá dorovná dynamické parametre, a najmä nižšia spotreba. Volvo V40 T5 bude s 8-stupňovým automatom potrebovať len 5,8 litra benzínu, čo je až o 2,1 litra menej ako predtým.
V priebehu tohto roka sa nové 4-valce Drive-E objavia aj v ďalších modeloch Volva s výnimkou SUV XC90. To totiž čaká už tento rok generačná výmena. Implantovať nový motor do výbehového modelu by teda bolo neefektívne. Novinka ich však, samozrejme, bude mať.