To, čo plánuje Volkswagen na poli crossoverov, možno označiť za skutočnú ofenzívu. Touareg a Tiguan, jedny z najúspešnejších SUV európskeho pôvodu, dostanú totiž už čoskoro nových súrodencov. A netýka sa to len známeho projektu Taigun, na báze malého Up!-u a CrossBlue, ktorý má byť krížencom SUV a veľkopriestorového vanu. V Ženeve doplnil Volkswagen svoju zbierku na tému prašných ciest konceptom T-Roc.
Svojim rozmermi, najmä dĺžkou 4 179 mm, je T-Roc jasnou predzvesťou príchodu SUV vo formáte Golfu, teda nižšej strednej triedy. Po Audi Q3 by tak koncern VW mohol operovať na trhu aj s lacnejším predstaviteľom tejto kategórie a využiť veľký priestor pod súčasným Tiguanom. A keďže T-Roc je zatiaľ len štúdiou, Volkswagen zvolil atraktívnu formu akéhosi SUV-kupé s trojdverovou karosériou a dvojicou odnímateľných strešných panelov, ktoré možno jednoducho umiestniť pod dvojitú podlahu batožinového priestoru.
Koncept, lakovaný v atraktívnej metalíze Splash, využíva trojrozmerný dizajn prednej masky. Tú lemujú svetlá na báze diód. Denné LED svetlá umiestnené vo veľkých kruhových reflektoroch ukrývajú pod spoločným sklom aj kamery na sledovanie okolia. Tento motív sa opakuje aj v zadnej časti. Štúdia stojí na veľkých 19-palcových diskoch obutých pneumatikami profilu 245/45 R19. Robustnosť podporuje aj celková šírka 1 831 a výška 1 501 mm.
Interiér je určený štyrom cestujúcim. Modro-čierna kombinácia koženého čalúnenia sedadiel a palubnej dosky ladí s exteriérom. Prístrojový panel tvorí 12,3-palcový TFT displej s virtuálnym zobrazením analógových prístrojov. Funkciu rozhrania na seba prevzal odnímateľný centrálny tablet. Prístup do kufra zabezpečuje klasické výklopné veko.
T-Roc je postavený na modulárnej platforme MQB. To znamená použitie sériovej koncernovej techniky. V tomto prípade ide o diesel 2,0 TDI s výkonom 135 kW (380 Nm), známy napríklad z Golfu GTD, ale tentoraz spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom oboch náprav 4Motion. V tejto konfigurácii udáva Volkswagen pre T-Roc, vážiaci 1 420 kg, normovanú spotrebu paliva len 4,9 litra nafty na 100 km. Na stovku zrýchľuje za 4,9 sekundy.