VW T-Roc Concept: Nový crossover z Golfu hľadá podobu

Volkswagen plánuje v najbližších rokoch výrazne rozšíriť ponuku crossoverov. V Ženeve naznačil podobu nového SUV, ktoré by stálo pod súčasným Tiguanom.

07.03.2014 12:00
debata
VW T-Roc je postavený na platforme Golfu. Má... Foto: Volkswagen
VW T-Roc Concept VW T-Roc je postavený na platforme Golfu. Má však formu atypického trojdverového SUV s odnímateľnými strešnými panelmi.

To, čo plánuje Volkswagen na poli crossoverov, možno označiť za skutočnú ofenzívu. Touareg a Tiguan, jedny z najúspešnejších SUV európskeho pôvodu, dostanú totiž už čoskoro nových súrodencov. A netýka sa to len známeho projektu Taigun, na báze malého Up!-u a CrossBlue, ktorý má byť krížencom SUV a veľkopriestorového vanu. V Ženeve doplnil Volkswagen svoju zbierku na tému prašných ciest konceptom T-Roc.

V otvorenej verzii si vozí strechu pod dvojitým... Foto: Volkswagen
VW T-Roc Concept V otvorenej verzii si vozí strechu pod dvojitým dnom batožinového priestoru.

Svojim rozmermi, najmä dĺžkou 4 179 mm, je T-Roc jasnou predzvesťou príchodu SUV vo formáte Golfu, teda nižšej strednej triedy. Po Audi Q3 by tak koncern VW mohol operovať na trhu aj s lacnejším predstaviteľom tejto kategórie a využiť veľký priestor pod súčasným Tiguanom. A keďže T-Roc je zatiaľ len štúdiou, Volkswagen zvolil atraktívnu formu akéhosi SUV-kupé s trojdverovou karosériou a dvojicou odnímateľných strešných panelov, ktoré možno jednoducho umiestniť pod dvojitú podlahu batožinového priestoru.

Klasické "budíky" by ste tu... Foto: Volkswagen
VW T-Roc Concept Klasické "budíky" by ste tu našli ťažko. Všetky prístroje sú digitálne. Vrátane odnímateľného tabletu.

Koncept, lakovaný v atraktívnej metalíze Splash, využíva trojrozmerný dizajn prednej masky. Tú lemujú svetlá na báze diód. Denné LED svetlá umiestnené vo veľkých kruhových reflektoroch ukrývajú pod spoločným sklom aj kamery na sledovanie okolia. Tento motív sa opakuje aj v zadnej časti. Štúdia stojí na veľkých 19-palcových diskoch obutých pneumatikami profilu 245/45 R19. Robustnosť podporuje aj celková šírka 1 831 a výška 1 501 mm.

Na rozdiel od mnohých súčasných crossoverov je... Foto: Volkswagen
VW T-Roc Concept Na rozdiel od mnohých súčasných crossoverov je VW T-Roc vybavený pohonom oboch náprav. Poháňa ho sériový diesel 2,0 TDI s výkonom 135 kW.

Interiér je určený štyrom cestujúcim. Modro-čierna kombinácia koženého čalúnenia sedadiel a palubnej dosky ladí s exteriérom. Prístrojový panel tvorí 12,3-palcový TFT displej s virtuálnym zobrazením analógových prístrojov. Funkciu rozhrania na seba prevzal odnímateľný centrálny tablet. Prístup do kufra zabezpečuje klasické výklopné veko.

T-Roc je postavený na modulárnej platforme MQB. To znamená použitie sériovej koncernovej techniky. V tomto prípade ide o diesel 2,0 TDI s výkonom 135 kW (380 Nm), známy napríklad z Golfu GTD, ale tentoraz spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom oboch náprav 4Motion. V tejto konfigurácii udáva Volkswagen pre T-Roc, vážiaci 1 420 kg, normovanú spotrebu paliva len 4,9 litra nafty na 100 km. Na stovku zrýchľuje za 4,9 sekundy.

VW T-Roc Concept
VW T-Roc Concept
+13VW T-Roc Concept

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #SUV #crossover #VW #autosalón Ženeva 2014 #VW T-Roc #T-Roc
Články podľa značiek