Prečo šialenstvo? Stačí rozlúštiť názov One:1. Práve ten vyjadruje najväčšie tajomstvo nového Koenigseggu – pomer výkonu v koňoch a hmotnosti vozidla v kilogramoch. A v tomto prípade je magickou číslicou 1 360. Presne toľko kilogramov váži One:1 a presne toľko koní produkuje jeho autorsky vyvinutý päťlitrový osemvalec dopovaný dvojicou obrovských turbodúchadiel.
K tomu však musíme ešte pripočítať brutálny krútiaci moment 1 371 Nm, ktorý putuje cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku k obom nápravámv pomere 44:56 v prospech zadných kolies. O prenos sily na asfalt sa starajú špeciálne pneumatiky Michelin Cup. Karbónové kolesá sú uchytené na závesoch Triplex a ukrývajú ohromné karbónovo-keramické brzdové kotúče s priemerom 397 mm vpredu a 380 mm vzadu.
Znížiť celkovú hmotnosť pomohlo využitie nového typu uhlíkovej tkaniny, z ktorej je možné vyrobiť materiál až o 40 % ľahší, ako je klasický karbón. No šetrilo sa nielen na karosérii, nápravách, kolesách či sedadlách. Verili by ste tomu, že niektoré komponenty turbodúchadiel boli vytlačené na 3D tlačiarni? Tú istú technológiu použil Koenigsegg dokonca pri výrobe titánového výfukového potrubia.
V praxi to znamená, že každý kilogram švédskeho megasportu odvodeného z modelu Agera R, poháňa 0,735 kW výkonu motora. Hoci Koenigsegg tvrdí, že prioritou nebola maximálna rýchlosť, niet pochýb, že One:1 má šancu stať sa najrýchlejším automobilom sveta. Podľa počítačových simulácií dokáže totiž akcelerovať z 0 na 400 km/h za 20 sekúnd, čo je, mimochodom, dvakrát kratší čas ako potrebuje Bugatti Veyron. Odhadovaná maximálka je 440 km/h.
A to je viac, než má na konte úradujúci americký Hennessey Venon (435,31 km/h). Napokon, pre Koenigsegg by nebol tento titul ničím extra novým. Už v roku 2004 sa mu podarilo modelom CCR zosadiť z trónu vtedajší McLaren F1. Netešil sa však dlho. Rok nato začalo úradovať Bugatti so svojím Veyronom. Na scéne najrýchlejších áut planéty začína byť teda poriadne horúco, otázne je len to, či bude možné Koenigsegg One:1 považovať za sériovku. Švédska automobilka má totiž v pláne vyrobiť len šesť kusov.
Mimochodom, všetky sú už vypredané. Ani cenovka s číslicou 2 000 000 dolárov nepredstavovala pre Koenigsegg žiaden problém.