Kia vyvinula 7-stupňovú 'skriňu'. DSG má vážneho konkurenta

Od budúceho roku ponúkne Kia vo svojich modeloch novú 7-stupňovú automatickú prevodovku s dvoma spojkami. Ušetrí sedem percent paliva.

10.03.2014 18:30
Kia - prevodovka DCT Foto:
Nová prevodovka DCT má o jeden prevodový stupeň viac ako jej predchodkyňa. Prinesie sedempercentnú úsporu paliva a päťpercentné zlepšenie akcelerácie.
debata (5)

Kia nedá európskym konkurentom spávať. A to ani po stránke techniky. Novým technologickým želiezkom v ohni sa má stať jej 7-stupňová dvojspojková prevodovka DCT, ktorá je jasnou odpoveďou na nové „skrine“ koncernu VW.

Nová prevodovka bude mať dve suché spojky ovládané elektromotorom. Jednu pre párne a jednu pre nepárne prevodové stupne. Toto známe riešenie skracuje čas preraďovania, umožňuje radenie pod zaťažením a v porovnaní s klasickými automatmi s hydrodynamickým meničom znižuje straty.

Väčší počet prevodových stupňov prispieva k lepšiemu využitiu účinnosti motora, a teda aj k nižšej spotrebe a lepšej dynamike. Kia tvrdí, že jej nová prevodovka ušetrí v porovnaní s predchádzajúcim 6-stupňovým automatom DCT sedem percent paliva a zároveň skráti čas akcelerácie o päť percent.

Cieľom bolo tiež potlačenie prenosu vibrácií a hluku do kabíny. Preto je medzi motorom a samotnou prevodovkou použitý tlmič vibrácií. Kia zatiaľ neprezradila, aký krútiaci moment dokáže prevodovka preniesť a pre ktoré modely je konkrétne určená. Doteraz používa Kia staršiu dvojspojkovú prevodovku so šiestimi prevodmi len pre Ceed 1,6 GDI.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #DCT #dvojspojková prevodovka #DSG
Články podľa značiek