Kia nedá európskym konkurentom spávať. A to ani po stránke techniky. Novým technologickým želiezkom v ohni sa má stať jej 7-stupňová dvojspojková prevodovka DCT, ktorá je jasnou odpoveďou na nové „skrine“ koncernu VW.
Nová prevodovka bude mať dve suché spojky ovládané elektromotorom. Jednu pre párne a jednu pre nepárne prevodové stupne. Toto známe riešenie skracuje čas preraďovania, umožňuje radenie pod zaťažením a v porovnaní s klasickými automatmi s hydrodynamickým meničom znižuje straty.
Väčší počet prevodových stupňov prispieva k lepšiemu využitiu účinnosti motora, a teda aj k nižšej spotrebe a lepšej dynamike. Kia tvrdí, že jej nová prevodovka ušetrí v porovnaní s predchádzajúcim 6-stupňovým automatom DCT sedem percent paliva a zároveň skráti čas akcelerácie o päť percent.
Cieľom bolo tiež potlačenie prenosu vibrácií a hluku do kabíny. Preto je medzi motorom a samotnou prevodovkou použitý tlmič vibrácií. Kia zatiaľ neprezradila, aký krútiaci moment dokáže prevodovka preniesť a pre ktoré modely je konkrétne určená. Doteraz používa Kia staršiu dvojspojkovú prevodovku so šiestimi prevodmi len pre Ceed 1,6 GDI.