Twingo 2014: Renault odhalil interiér aj techniku

12.03.2014 06:00

Tak ako pred dvadsiatimi rokmi predstavovalo prvé Twingo s karosériou monospace revolúciu, je aj to nové zlomové. Tentoraz však nejde o dizajn, ako skôr o konštrukciu. Má totiž motor vzadu.

Nové Tvingo je o takmer 10 cm kratšie....
Nové Tvingo je o takmer 10 cm kratšie. Priestrannosti interiéru to však neublížilo. Prístup doň uľahčujú po prvýkrát dva páry bočných dverí. Autor: Renault

Tretia generácia Twinga sa rodila na čistom hárku papiera. So svojimi predchodcami nemá absolútne nič spoločné. To napriek tomu, že sa Renault snaží vytvoriť akúsi virtuálnu paralelu medzi novinkou a legendárnym Twingom prvej generácie. Vzniklo v spolupráci s koncernom Daimler, ktorý už zakrátko privedie na svet jeho technologické dvojča – Smart Forfour. To zároveň znamená úplnú zmenu koncepcie. Twingo má totiž motor vzadu.

Nová architektúra priniesla Twingu vlastnosti, ktoré by konštruktéri nemali šancu dosiahnuť, ak by zostalo verné klasickému usporiadaniu. V prvom rade je to zmena celkového formátu. Twingo je až o 97 mm kratšie. Na dĺžku má presne 3 590 mm. Zapadá tak kdesi medzi prvú a druhú generáciu. Naopak, rázvor náprav 2 490 mm narástol o viac ako 12 cm (123 mm) čím sa priblížil takmer ku Cliu. Žiadna generácia pred ním sa nemohla pochváliť takou veľkorysou hodnotou.

Kým celková dĺžka je kratšia, rázvor náprav...
Kým celková dĺžka je kratšia, rázvor náprav narástol až o 12 centimetrov. Autor: Renault

To predstavuje spolu s redukciou rozmerov prednej časti najväčší interiér, aký kedy mohlo Twingo ponúknuť. Len pre ilustráciu, vzdialenosť palubnej dosky od výklopných piatych dverí je o 22 cm väčšia ako v minulosti, pričom cestujúci majú na kolená až o 13 cm viac. To je vzhľadom na skrátenie celkovej dĺžky naozaj obdivuhodné. Twingo má však priniesť aj lepší výhľad, vlastne najlepší vo svojej triede. Karoséria zvýšená až o osem centimetrov (1 550 mm) znamená totiž aj vyšší posed.

Hanbiť sa nemusí Twingo ani za svoj batožinový priestor. Nad podlahou motora vyčaroval Renault celkových 219 litrov, čo je o 54 viac v porovnaní s druhou generáciou. Do súmerného kufra pritom nezasahujú vnútorné blatníky. K tomu pridáva Twingo delené zadné sedadlá v pomere 50:50. Po ich sklopení sa dĺžka úložnej plochy predĺži na 1 350 mm. Po sklopení operadla spolujazdca však dokáže Twingo odviezť náklad s dĺžkou 2,2 metra, čo je 22 cm viac.

Dizajnovo čerpá nové Twingo skôr z legendárneho...
Dizajnovo čerpá nové Twingo skôr z legendárneho Renaultu 5 ako svojich priamych predchodcov. Autor: Renault

Prekvapením je, že napriek motoru vzadu sa pod prednou kapotou už žiaden odkladací priestor nenachádza. Miesto tu našla batéria a hrdlá na doplnenie niektorých prevádzkových kvapalín. Kapota sa preto neotvára, ale len čiastočne predsunie vpred. Dokonca aj nádrž má svoje miesto v zadnej časti vozidla. Takéto riešenie však nepochybne prináša možnosť vytvoriť aj s krátkym predným „čumákom“ dostatočne účinnú deformačnú zónu.

Dizajn Twinga nie je veľkým prekvapením. Mnohé naznačil Renault štúdiou Twin’Z, ale najmä konceptom Twin’Run. Dizajnéri chceli vytvoriť istú paralelu medzi Twingom prvej a tretej generácie. Nie však „mechanicky“. To, čo ich spája, sú kompaktné rozmery, inteligentné využitie priestoru a inovatívny duch. Štylisticky má nové Twingo omnoho bližšie k legendárnemu Renaultu 5, než k svojim priamym predchodcom. To Renault ani netají.

Interiér je priestrannejší ako v minulosti....
Interiér je priestrannejší ako v minulosti. Posádka má na kolená o 13 cm viac. Konektivitu zabezpečuje rozhranie R-Link v dvoch vyhotoveniach. Autor: Renault

Vidno to najmä na tvare predných reflektorov a bočnej siluete. Samozrejme, v kombinácii s typickými prvkami novodobých Renaultov, ku ktorým sa Twingo hlási napríklad charakteristickou maskou. Posilniť spojitosť s Twingom I má ponuka identických farieb. Tak ako pred dvadsiatimi rokmi je Twingo na výber opäť s belasým, bielym, žltým a červeným lakom karosérie.

Podobne ako pri Twingu II však ponúka aj to nové široké možnosti personalizácie pomocou polepov karosérie od športových až po „zenové“. Ďalej sú tu rôzne možnosti kontrastného vyhotovenia krytov spätných zrkadiel, masky chladiča a bočných ochranných líšt. A ďalej sú tu rôzne 15– až 16-palcové disky kolies. Posádka však ocení najmä pohodlný prístup do interiéru. Twingo ponúka totiž po prvýkrát 5-dverovú karosériu. S troma dverami sa nepočíta.

Súmerný kufor ponúka 219 litrov pre batožiny. A...
Súmerný kufor ponúka 219 litrov pre batožiny. A to sa pod ním ešte skrýva motor. Autor: Renault

Druhý pár dverí maskuje, podobne ako Clio, kľučkami v ráme okien. Za nimi skrýva hravý a účelný interiér. Twingo dostalo napríklad športovo ladené predné sedadlá s integrovanými opierkami hláv a jednoduchú, ale prehľadnú palubnú dosku. Za príplatok môže mať plátennú strechu. Pred vodičom je veľký kruhový rýchlomer s centrálnym informačným displejom. Renault je však pyšný najmä na ponuku rozhrania R-Link s dotykovou obrazovkou.

To sa dodáva v dvoch vyhotoveniach. Jednoduchšia verzia sa ovláda cez smartfóny pomocou aplikácie R & Go. Mobil je pritom uchytený v špeciálnom držiaku. Takto má vodič prístup k 3D navigácii, telefonovaniu, rôznym médiám od internetového rádia až po prehrávanie vlastnej hudby a k údajom palubného počítača vrátane funkcie vyhodnocovania ekonomiky jazdy. Vyššia úroveň R-Link Evolution prináša priamo dotykovú obrazovku.

Po sklopení operadiel vrátane sedadla...
Po sklopení operadiel vrátane sedadla spolujazdca dáte do Twinga predmety dlhé až 2,2 metra. Autor: Renault

Myslelo sa aj na praktickú stránku. Interiér Twinga obsahuje celkom 52 litrov odkladacích priestorov. Medzi nimi napríklad aj odnímateľný odpadkový kôš pred radiacou pákou, držiaky na nápoje v predných aj zadných dverách, odkladací priestor na rukavice či fixačné siete pod zadnými sedadlami. Farebnosť exteriéru je možné preniesť aj do kabíny pomocou dekoratívneho rámu palubnej dosky, výduchov ventilácie či obkladu volantu.

Motory Twinga boli do premiéry v Ženeve veľkým tajomstvom. Špekulovalo sa najmä o tom, či budú pochádzať vzhľadom na špecifickú koncepciu od Renaultu, alebo koncernu Daimler. Hádanka má nakoniec pomerne jednoduché riešenie. Renault totiž prepracoval svoj 3-valec 0,9 TCe z novej generácie úsporných agregátov Energy. Aby sa zmestil pod kufor Twinga, je sklonený v uhle 49 stupňov.

Trojvalec 1,0 SCe alebo preplňovaný 0,9 TCe je...
Trojvalec 1,0 SCe alebo preplňovaný 0,9 TCe je sklonený pod uhlom 49 stupňov. Iba tak sa dokáže zmestiť pod podlahu kufra. Autor: Renault

Základnú verziu poháňa nová atmosférická modifikácia 1,0 SCe 70 s výkonom 51,5 kW (91 Nm), silnejšia 0,9 TCE 90 s turbodúchadlom a elektrickým regulačným ventilom plniaceho tlaku má výkon 66 kW (135 Nm). Obe môžu byť vybavené štart-stop systémom. Prevádzkové údaje, ako aj spotrebu paliva si Renault necháva zatiaľ pre seba. V každom prípade budú motory spojené s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami a zadným náhonom. O automate nepadlo zatiaľ ani slovo.

Podobne skúpy je Renault aj na informácie o podvozku Twinga. Sľubuje však mimoriadnu obratnosť. Polomer otáčania je len 8,65 metra. Známe nie sú ani bezpečnostné prvky či sériové vybavenie. Viac sa o novom Twingu dozvieme až pred štartom predaja, ktorý by mal Renault spustiť začiatkom leta. Na Slovensko sa dostane až na jeseň.

Porovnanie rozmerov
Model Twingo III. Twingo II. Rozdiel
Dĺžka (mm) 3 590 3 687 –97
Šírka (mm) 1 640 1 654 –14
Výška (mm) 1 550 1 470 + 80
Rázvor náprav (mm) 2 490 2 367 + 123
Objem batožinového priestoru (l) 219 165 +54
Technické údaje
Motor 1,0 SCe 70 0,9 TCe 90
Počet valcov/ ventilov 3/12 3/12
Zdvihový objem (ccm) 999 898
Max. výkon (kW) 52/- 66/-
Max. krút. moment (Nm/ot.) 91/- 135/-
Renault Twingo -
		2014
Renault Twingo -
		2014
+25Renault Twingo -
		2014

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Renault #Twingo #zadný náhon #autosalón Ženeva 2014 #Renault Twingo
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
23. 9. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.334 €
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR