S novým preplňovaným benzínovým trojvalcom 1,2 Pure Tech (96 kW) koncernu PSA sme vás už zoznámili. V porovnaní s konkurenčnými agregátmi 1,0 EcoBoost od Fordu či 1,2 TCe od Renaultu vyniká najmä nadpriemerným krútiacim momentom 230 Nm. Novou informáciou však je, že prvým koncernovým modelom, ktorý bude ťažiť z jeho výhod, sa stane Citroën C4.
V ponuke agregátov nahradí pôvodný atmosférický 4-valec 1,6 VTi s výkonom 88 kW. Pre C4 to znamená nielen zlepšenie dynamických parametrov, ale najmä zníženie spotreby paliva. V porovnaní so starším motorom spotrebuje verzia C4 1,2 e-THP PureTech vybavená stop-štart systémom a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou o 1,4 litra benzínu menej. Presne 4,8 litra na 100 km.
Zatiaľ je však Citroën C4 1,2 e-THP, prezentovaný na autosalóne v Ženeve, dostupný len v Holandsku, postupne sa začne dodávať aj do ďalších európskych krajín. Na Slovensko by mal doraziť v apríli. Po C-štvorke si na nový motor brúsi zuby aj Peugeot 308. V ňom by mala mať premiéru aj slabšia verzia s výkonom 88 kW. Nasledovať budú modely Citroën C3, DS3, Peugeot 208, 2008 a dokonca aj limuzíny Peugeot 508 a Citroën C5.
Porovnanie parametrov | ||
---|---|---|
Model | C4 1,6 VTi | C4 1,2 e-THP |
Objem motora (ccm) | 1 598 | 1 199 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 3/12 |
Max. výkon (kW/ot.) | 88/6 000 | 96/5 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 160/4 250 | 230/1 800 |
0 – 100 km/h (s) | 10,8 | – |
Max. rýchlosť (km/h) | 193 | 199 |
Priemerná spotreba na 100 km (l) | 6,2 | 4,8 |