Vozidlám triedy MPV sa už zďaleka nedarí tak ako v osemdesiatych či deväťdesiatych rokoch. Renault, tvorca tejto triedy, to však nevzdáva. V septembri na autosalóne v Paríži predstaví v poradí piatu generáciu legendárneho Espace. Mimochodom, bude to presne tridsať rokov od príchodu tej prvej.
O dizajne si však môžeme urobiť pomerne presnú predstavu už dnes. Nielen vďaka konceptu Initiale Paris, predstavenom vlani na jeseň vo Frankfurte, ale aj vďaka prvým fotografiám z patentového úradu, kde si ho dal Renault zaregistrovať. Tie naozaj potvrdzujú že štúdia Initiale Paris bola jeho predvojom.
V porovnaní s predchádzajúcimi generáciami bude však nový Espace odlišný. Požičia si totiž niekoľko prvkov z populárnych crossoverov. Napríklad veľké kolesá, lepšie chránený podvozok a vyššiu svetlú výšku. Pre Renault nič nové. Veď modely Scénic RX4, Avantime či Vel Satis, hoci nie príliš úspešné, už dávno ukázali záľubu Renaulta v genetických experimentoch.
Základná koncepcia stavajúca na priestrannom a variabilnom interiéri pre siedmich cestujúcich mu však ostane vlastná. Možno aj preto bude väčší. Veď Initiale Paris malo na dĺžku až 4,85 metra, čo zodpovedá pôvodnej predĺženej verzii Grand Espace. Podobné bude aj riešenie zadného stĺpika a profilu okien. Pochopiteľne, ubudne futuristická strecha s vygravírovanou mapou Paríža či krídlové dvere.
Pod kapotou môžeme očakávať horúcu novinku v podobe dvakrát preplňovaného dieselového 4-valca 1,6 dCi 160 Twin Turbo Energy s výkonom až 118 kW a krútiacim momentom 380 Nm, ktorý by mal byť až o 25 % úpornejší ako pôvodný agregát 2,0 dCi. Spojený bude pravdepodobne so šesťstupňovou dvojspojovou prevodovkou EDC, tak ako v Initiale Paris. Špekuluje sa aj nad hybridným pohonom.
Viac oficiálnych informácií však Renault uvoľní až s blížiacou sa svetovou premiérou v Paríži.