Mercedes S 63 AMG Coupé: Najrýchlejšie esko šprintuje na stovku pod štyri sekundy

Ešte nevyprchali emócie zo ženevskej premiéry najluxusnejšieho stuttgartského kupé a už tu máme jeho top verziu. Postarala sa o ňu divízia AMG. Na výkone sa nešetrilo. Na stovku zrýchľuje za 3,9 sekundy.

21.03.2014 06:00
debata (1)
Úpravy exteriéru zasiahli najmä predný a zadný... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé Úpravy exteriéru zasiahli najmä predný a zadný nárazník. Špeciálne sú aj 20-palcové ultraľahké disky ukrývajúce výkonnú brzdovú sústavu s keramickými kotúčmi.

Poďme hneď k tomu najdôležitejšiemu. Kým doteraz najvýkonnejšia verzia S 500 Coupé si musí „vystačiť“ s dvakrát preplňovaným osemvalcom 4,7 TwinTurbo a výkonom 355 kW, S63 AMG Coupé ju degraduje na mainsteram. Ručne montovaný osemvalec prevŕtali totiž v Affalterbachu na objem 5,5 litra a ďalším tuningom z neho vyžmýkali rovných 430 kW. A k tomu je k dispozícii ťažko predstaviteľných 900 Nm krútiaceho momentu. To znamená posun aj v porovnaní s pôvodným CL 63 AMG.

Novinka má totiž o 30 kW a 100 Nm viac. Motor je spojený so sedemstupňovou prevodovkou AMG Speedshift MCT, teda ostrou verziou prevodovky bežne označovanou 7G-Tronic Plus. V porovnaní s ňou však používa namiesto hydrodynamického meniča spojku. Od nej môže výkon putovať len k zadným alebo po prvý raz ku všetkým štyrom kolesám cez systém 4Matic. Ten rozdeľuje hnací moment v pomere 33:67 v prospech zadnej nápravy.

Napriek vyššiemu výkonu a bohatšej výbave je... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé Napriek vyššiemu výkonu a bohatšej výbave je nové S 63 AMG Coupé o 65 kg ľahšie ako jeho predchodca. Napríklad aj vďaka použitiu ľahkého li-ion akumulátora.

S tým sa však v AMG stále neuspokojili. Ďalším cieľom pre zlepšenie dynamiky bolo zníženie hmotnosti. Napriek bohatšej výbave a vyššiemu výkonu sa podarilo redukčnou diétou zhodiť S 63 AMG Coupé rovných 65 kg v porovnaní s CL 63 AMG. Postaralo so o to napríklad nahradenie klasickej batérie li-ion akumulátorom, špeciálne kované disky AMG a tiež brzdová sústava s veľkým podielom využitia kompozitných materiálov.

A výsledok? Výkonová hmotnosť 3,41 kg/k zaručuje tomuto v prvom rade stále luxusnému korábu akceleráciu superšportu. Stovku zvládne za 3,9 až 4,3 sekundy v závislosti od variantu. Rýchlejší čas bude pravdepodobne patriť verzii 4Matic, tak ako je to aj pri klasickej limuzíne triedy S. Ale ani „zadokolka“ sa nemá za čo hanbiť. Ak by ju totiž postavili na štart so starým CL 63 AMG, stíhal by novinke len vo verzii AMG Performance package.

Decentné úpravy interiéru sa nesú v znamení... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé Decentné úpravy interiéru sa nesú v znamení kože a karbónu. Nechýbajú ani hliníkové pedále a sploštený volant AMG.

Očarujúci zážitok za volantom má na svedomí aj výfuková sústava, presnejšie aktívne klapky v tlmičoch. Ak je prevodovka v ekonomickom režime C (Controlled Efficiency), ostávajú uzavreté, a osemvalec má decentný zvuk. Po preladení do módu S (Sport) a M (Manual) sa však aktivujú, aby dali naplno vyniknúť affalterbachskej akustike. Mercedes sa však chváli aj spotrebou. Priemerne sa vraj S 63 AMG Coupé uspokojí s 10,1 litrami benzínu, čo je o štyri deci menej než predtým.

Nové veľké kupé AMG preberá, samozrejme, z civilných verzií všetky technologické a bezpečnostné vychytávky. To znamená v prípade verzie s pohonom zadných kolies štandardne dodávaný podvozok Magic Body Control s aktívnymi tlmičmi riadenými na základe kamier skenujúcich vozovku a v prípade verzie 4Matic aj ponuku vzduchového odpruženia s riadeným náklonom karosérie do zákrut.

Pod kapotou pracuje vidlicový osemvalec s... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé Pod kapotou pracuje vidlicový osemvalec s objemom 5,5 litra a výkonom 430 kW. To je o 30 kW viac, ako dosahoval ten predošlý.

Tento systém, ktorý dokáže nakloniť vozidlo v uhle 2,5 stupňa, zmierňuje pri prejazde zákrut vplyv odstredivých síl, čo zvyšuje nielen stabilitu ale aj komfort jazdy. Nové luxusné kupé z Affalterbachu sa vo svetovej premiére predstaví na aprílovom autosalóne v New Yorku. Najprv sa rozbehnú objednávky verzií 4Matic. S 63 AMG Coupé s pohonom zadných kolies bude nasledovať v júni. Samotný predaj odštartuje v priebehu leta.

To však nie je koniec výkonových orgií. Na vrchole pyramídy sa ešte neskôr ocitne S 65 AMG s plnokrvným 12-valcom.

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé
Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé
+14Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #AMG #S 63 AMG Coupé
Články podľa značiek