Príchod úsporných benzínových motorov je naplánovaný do roku 2017. Ich zdvihový objem sa bude pohybovať od 1,0 do 1,5 litra a vznikne z nich celkom jedenásť variantov s troj- aj štvorvalcovou koncepciou, a to buď s atmosférickým plnením, alebo preplňovaním turbodúchadlom.
Najslabším z nich bude atmosférický litrový trojvalec 1,0 Ecotec s výkonom 56 kW a krútiacim momentom 95 Nm. Na opačnej strane bude stáť štvorvalec 1,5 Ecotec Turbo s výkonom 123 kW a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm. Ako prvý príde dnes už známy trojvalec 1,0 Ecotec Turbo (66 alebo 88 kW), ktorý debutuje pod kapotou Opelu Adam. Po ňom budú nasledovať štvorvalce 1,4 Ecotec Turbo (110 kW, 235 Nm) a atmosférický 1,5 Ecotec (84 kW, 146 Nm) pre čínsky Chevrolet Cruze.
Preplňovaný litrový agregát celkom nahradí atmosférický starší motor 1,6 Ecotec a pri porovnateľných výkonoch ušetrí až 20 % paliva. Podobne to bude s motorom 1,4 Ecotec Turbo, o ktorom Opel tvrdí, že je o 50 % tichší ako konkurenčný motor 1,4 TSI od Volkswagenu a o 25 % tichší ako trojvalec 1,0 EcoBoost od Fordu. Všetky motory budú vybavené priamym vstrekovaním paliva, variabilným sacím potrubím a variabilným časovaním ventilov.
Vyrábať sa budú v závodoch Flint v USA, maďarskom Szentgottharde, vo fabrike Toluca v Mexiku a čínskej motorárni Changwon.