Koncept Škoda VisionC sa predstaví v Bratislave. Už zajtra!

Hlavným trhákom 24. ročníka bratislavského autosalónu, ktorý začína už zajtra (v utorok), bude nepochybne expozícia Škody. Predstaví sa tu totiž koncepčný model 5-dverového kupé VisionC. Bratislava sa tým stane po nedávnom autosalóne v Ženeve druhým miestom na svete, kde bude táto štúdia vystavená.

07.04.2014 15:00
Škoda Vision C Foto:
Zámer predstaviť ženevskú štúdiu VisionC v Bratislave, tajilo slovenské zastúpenie Škody do poslednej chvíle. Nič totiž nebolo isté. Definitívne áno padlo až cez víkend.
debata (1)

Prítomnosť vzácneho automobilu, za tvarmi ktorého stojí slovenský šéfdizajnér Škody Jozef Kabaň, potvrdilo slovenské zastúpenie Škody definitívne iba dnes. O tom, či sa prísne strážený zámer slovenskej premiéry podarí uskutočniť, sa totiž rozhodlo až cez víkend. Škoda VisionC existuje zatiaľ len vo dvoch exemplároch, takže cena každého z nich sa odhaduje na jeden milión eur.

Tomu zodpovedali aj prísne opatrenia pri dovoze štúdie na výstavisko v Inchebe. VisionC sem dorazil v priebehu dneška v špeciálnom kontajneri. O jeho bezpečnosť sa bude starať po celý čas školený zamestnanec priamo z Mladej Boleslavi. Vozidlo bude umiestnené na točni bez možnosti prístupu verejnosti.

„Som nesmierne rád, že sa nám podarilo priniesť príťažlivú dizajnovú štúdiu Škoda VisionC do Bratislavy. Návštevníci bratislavského autosalónu si tak budú môcť vychutnať exkluzívnu slovenskú premiéru konceptu, ktorý len pred niekoľkými týždňami zažiaril na autosalóne v Ženeve,“ povedal na konto premiéry Karel Sklenář, konateľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko.

Škoda VisionC je koncept 5-dverového kupé, ktoré ukazuje dizajnový smer automobilky v najbližších rokoch. Je postavené na reálnej platforme MQB, ktorú používa aj súčasná Škoda Octavia. Má však nižšiu siluetu kabíny a bezrámovú konštrukciu okien. Ostré tvary LED svetiel a prelisov na karosérii sú inšpirované tradíciou výroby českého krištáľu.

Na pohon slúži motor 1,4 G-Tec s výkonom 81 kW, ktorý je upravený na spaľovanie zemného plynu (CNG). VisionC s ním spotrebuje priemerne 3,4 kg plynu na 100 km, pričom vypúšťa do ovzdušia len 91 gramov CO2 na kilometer. To, či sa „Octavia Coupé“ dostane do výroby, česká automobilka zatiaľ nepotvrdila.

Škoda VisonC
Škoda VisionC
+11Škoda VisonC

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Incheba #Škoda VisionC #Autosalón Bratislava 2014
Články podľa značiek