Príchod menšieho SUV je od japonskej automobilky celkom logický. Predaje v tomto segmente stále rastú. Lenže Lexus dokáže ponúknuť zatiaľ len veľký model RX alebo mohutné americké off-roady GX a LX, odvodené z Toyoty Land Cruiser a Land Cruiser V8. Zato konkurencia zo Stuttgartu, z Mníchova či Ingolstadtu už dávno operuje aj s menšími formátmi. A veľmi úspešne.

Zmeniť to má nový Lexus NX, ktorý sa zatiaľ ukázal len v podobe štúdie LF-NX. Na autosalóne v Pekingu však bude mať premiéru jeho sériová podoba. Sily si bude merať s BMW X3, Mercedesom-Benz GLK, Audi Q5, ale aj Volvom XC60. Prvé oficiálne fotografie ukazujú, že v porovnaní s konceptom sú jeho tvary striedmejšie. Už to nie je ten brutálny stroj, ktorý pôsobil, akoby bol vysekaný z jediného kusu kovu.

Dizajnom má asi najbližšie k novému sedanu IS a z neho odvodenému kupé RC. Vidno to na riešení prednej masky, denných LED svetlách v tvare bumerangu či treťom bočnom okienku. Samozrejme, toto je crossover s vyššou stavbou karosérie, väčšou svetlou výškou a chráneným podvozkom so 17– alebo 18-palcovými diskami kolies. Novinkou sú zapustené kľučky dverí.
V porovnaní s konceptom je umiernenejší aj dizajn interiér. Na druhej strane prináša niektoré nové prvky, ktoré sa v Lexusoch zatiaľ neobjavili. Napríklad stupňovito riešenú stredovú konzolu, vysunutý displej, a najmä nové rozhranie MMI, kde tradičný joystick nahradil touchpad. Ako prvý Lexus bude tiež NX vybavený bezdrôtovým dobíjaním smartfónov. Lexus sľubuje dostatok priestoru, variability a športový posed, ktorý je daný nízkym umiestnením predných sedadiel.

Pod kapotou bude mať premiéru preplňovaný dvojlitrový štvorvalec. Doteraz totiž Lexus ostával verný „atmosfére“. Jeho výkon je stále zahalený tajomstvom. Odhad hovorí o 250 koňoch. Druhou alternatívou bude atmosférická verzia tohto motora a treťou neodmysliteľný hybrid s označením NX 300h, ktorý si požičia techniku z amerického modelu ES 300h. S dieselom Lexus nepočíta. Samozrejmosťou bude aj pohon oboch náprav.
Premiéru absolvuje nové SUV na autosalóne v Pekingu presne 20. apríla. Až potom automobilka zverejní bližšie technické informácie. Výroba novinky odštartuje v júni a do showroomov dorazí v septembri.