Vynovený hybridný sedan strednej triedy sa bude od svojich bežných súrodencov odteraz líšiť podstatne viac ako doteraz. Dizajnéri a konštruktéri mu totiž naordinovali pomerne rozsiahli facelift, ktorý má za úlohu nielen osviežiť vzhľad, ale najmä zlepšiť aerodynamiku. S koeficientom odporu vzduchu Cd 0,26 sa Optima Hybrid naozaj nemá za čo hanbiť a konkuruje najlepším v triede.
Zmeny sa dotkli najmä tvaru predného a zadného nárazníka a obloženia prahov, ktoré zlepšuje obtekanie vozidla. Úplne nová je aj predná tigria maska, ktorá má síce podobný tvar, ale odlišný „výplet“. Špecifickú pozíciu vyjadruje Hybrid aj novými hmlovými LED svetlami. Vizuálne zmeny završujú dve nové farby laku, Smoky Blue a Aluminium Silver, ako aj nový dizajn aerodynamicky optimalizovaných 16– alebo 17-palcových diskov kolies.
Prepracovaný interiér umožňuje odteraz použitie kontrastného bieleho čalúnenia s obkladmi z klavírnej černe. Okrem toho prináša niekoľko nových komfortných prvkov. Napríklad špecifický 8-palcový monitor dotykového rozhrania s funkciami pre hybridný pohon a navigáciu, kompatibilitu s iPodom, ventilované sedadlá a novú reguláciu ventilácie v zadnej časti kabíny.
Technika pod kapotou ostáva bez zmien. Európska špecifikácia hybridnej Optimy sa aj naďalej spolieha na atmosférický štvorvalec 2,0 GDI (110 kW) s priamym vstrekovaním paliva a synchrónny elektromotor (35 kW) zabudovaný do 6-stupňovej automatickej prevodovky. Ten čerpá energiu z li-ion-polymérovej batérie.
Celkový výkon sústavy je naladený na 131 kW, čo Optime Hybrid umožňuje zrýchlenie na stovku za 9,4 sekundy. Priemerná spotreba je pritom len 5,1 litra benzínu na 100 km, čo je o 0,3 litra menej v porovnaní s minulosťou. Svoje zohrala nielen lepšia aerodynamika, ale aj účinnejšia rekuperácia brzdnej energie. Novinkou je aj brzdný aktuátor iBAU, ktorý zrýchľuje reakcie ABS, čím sa brzdná dráha Optimy skrátila o 1,7 metra.
Nová Kia Optima Hybrid absolvovala svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve. Na slovenskom trhu je dostupná, ale len formou individuálnej objednávky.
Rozmery, objemy, hmotnosti | |
---|---|
Dĺžka (mm | 4 845 |
Šírka (mm) | 1 830 |
Výška (mm) | 1 455 |
Rázvor náprav (mm) | 2 795 |
Objem batožinového priestoru (l) | 381 |
Objem palivovej nádrže (l) | 65 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 587 |
Technické údaje | |
---|---|
Motor | 2,0 GDI/elektromotor |
Počet valcov/ ventilov | 4/16 DOHC/- |
Zdvihový objem (ccm) | 1 999/- |
Max. výkon (kW/ot.) | 110/35 (max 131) |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 180/205 (max. 319) |
Prevodovka | 6– automatická |
Max. rýchlosť (km/h) | 190 |
0 – 100 km/h (s) | 9,4 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,1 |