Realistická štúdia New Midsize Coupé Concept (NMC) útočí na emócie tých, ktorým je pochuti úspešný Volkswagen Passat CC. Lenže v menšom formáte. Na dĺžku má totiž NMC len 4 597 mm, čo je menej ako súčasná Jetta. Zato šírkou 1 883 mm si to môže pokojne rozdať s Passatom. A potom je tu ešte relatívne nízka silueta kabíny, ktorá sa vznáša vo výške len 1 422 mm.
Takže tu máme športovo strihnutý kompakt nižšej strednej triedy, ktorý by mohol ľahko zabodovať na „sedanovitom“ čínskom trhu. Že nejde len o výstrel do tmy, dokladuje modulárna platforma MQB, na ktorej je postavené obrovské množstvo vozidiel koncernu VW. Napriek dynamickej siluete dokáže navyše ponúknuť slušný kufor s objemom až 500 litrov. Sériová je v podstate aj technika.
Štúdiu poháňa výkonný štvorvalec 2,0 TSI naladený na 162 kW. Spojený je so 4-stupňovou prevodovkou DSG a vozidlu prpožičiava veľmi slušnú dynamiku. Na stovku akceleruje NMC lakovaný vo farbe Dragon Red a postavený na extrémnych 20-palcových diskoch za 6,5 sekundy. Priemerná spotreba je len 6,4 litra benzínu na 100 km čo je aj výsledkom nižšej hmotnosti, ako má súčasný Passat či dokonca Jetta.
Ani v interiéri nenájdeme nič, čo by sme už nepoznali. V podstate vychádza z Golfu. V porovnaní s ním je však palubná doska širšia, pretože širší je celý interiér. Športovému zameraniu zodpovedá sploštený volant a anatomické sedadlá. V kontraste s tým je kabína zdobená elegantnými drevenými dekoráciami a obkladmi stredovej konzoly v klavírnej černi.
Či Volkswagen plánuje sériovú výrobu, zatiaľ neprezradil. V každom prípade by tomu štúdii z technického hľadiska nič nebránilo. Záleží možno práve na reakciách čínskej verejnosti. Takýto emotívny dizajn by sa však bezpochyby uživil aj v Európe. Nechajme sa teda prekvapiť, či nakoniec dostane Passat CC menšieho súrodenca.