VW Touareg: Bratislavské SUV má novú tvár a nižšiu spotrebu

Veľké SUV od Volkswagenu mení nielen dizajn, ale aj techniku. Pribudlo niekoľko nových asistenčných systémov a silnejší dieselový šesťvalec. Spotreba pritom klesla približne o šesť percent.

15.05.2014 06:00
debata
Vynovený Touareg má úplne prepracovanú prednú... Foto: Volkswagen
VW Touareg 2015 Vynovený Touareg má úplne prepracovanú prednú masku, svetlá a nárazník. Vďaka horizontálnym líniám pôsobí širšie. Štandardom sú bi-xenónové svetlá.

Počas poslednej dekády predal Volkswagen približne 720 000 kusov svojho luxusného SUV Touareg. To nie sú zlé čísla. A záujem oň neklesá. Vlani si ho vybralo 70 000 nových zákazníkov. Volkswagen však nehodlá poľaviť. Jeho druhá generácia, vyrábaná od roku 2010, prešla preto faceliftom. Vynovený Touareg sa predstavil na autosalóne v Pekingu a do predajní zamieri už v priebehu leta.

Úpravy exteriéru sa dotkli najmä širšej prednej masky so štvoricou chrómových lamiel prechádzajúcich až do nových väčších svetiel, ktoré sú už v štandarde vybavené bi-xenónovou technikou. Pocit šírky má umocniť aj nový športovo tvarovaný nárazník zľahka inšpirovaný kupé Scirocco. Prepracovaný je aj zadný nárazník s difúzorom a zadné svetlá. V ponuke sú dva nové dizajny kolies – 18-palcové Arica a 20-palcové Masafy. Facelift uzatvára päť nových odtieňov laku karosérie.

Zákazníci budú môcť voliť nový paket Chrome & Style, ktorý prináša bočné chrómové lišty nadväzujúce na chrómové prvky nárazníkov. Koncom leta by sa mala predstaviť aj športová línia R-Line so štandardnými 19-palcovými diskami kolies, rozšírenými prahmi, kontrastnou čiernou maskou a čiernym difúzorom. V ponuke však budú aj väčšie príplatkové 20– až 21-palcové disky kolies. Športový tuning prebehne aj v kabíne.

Zadná časť dostala nový difúzor. Dizajn... Foto: Volkswagen
VW Touareg 2015 Zadná časť dostala nový difúzor. Dizajn zlepšuje päť nových farieb laku karosérie a dva nové dizajny diskov kolies.

Interiér bol modernizovaný len v detailoch. Hlavnou zmenou sú nové poťahové materiály a zdokonalený hliníkový povrch otočných ovládačov pre funkcie klimatizácie, navigácie, audia či vzduchového odpruženia. Podsvietenie prístrojov preferuje bielu farbu namiesto červenej. Zmenila sa tiež konfigurácia tlačidiel nad dotykovým rozhraním, kde pribudlo napríklad tlačidlo vyhrievania volantu.

Touareg tiež dobieha náskok novších modelov z hľadiska asistenčných systémov. Vybavený bol multikolíznou brzdou, systémom núdzového brzdenia City Emergency Braking s úplným zastavením, ale aj systémom Line Assist s aktívnym udržiavaním v jazdnom pruhu či kontrolou sledovania slepého uhlu zrkadiel. Príplatkové aktívne bi-xenónové svetlá Dynamic Light Assist sú vybavené kamerou a automatickým prepínaním diaľkového režimu.

V Európe bude nový Touareg k dispozícii so štyrmi motormi, z toho troma dieselovými. Základom je šesťvalec 3,0 TDI s nezmeneným výkonom 150 kW. Zato jeho silnejšia verzia posilnila zo 180 na 190 kW. Vďaka novému katalyzátoru SCR-DPF so vstrekovaním prísady AdBlue spĺňa s predstihom pripravovanú emisnú normu Euro 6, ktorá začne platiť v septembri budúceho roka.

Interiér prináša nové poťahové materiály,... Foto: Volkswagen
VW Touareg 2015 Interiér prináša nové poťahové materiály, detailnejšie spracované kruhové ovládače s hliníkovým povrchom a nové usporiadanie tlačidiel na lište nad dotykovou obrazovkou.

Oba motory sú štandardne spojené s osemstupňovou automatickou prevodovkou s novou funkciou voľnobežky a štart-stop systémom. Vďaka tomu klesla spotreba priemerne o šesť percent. Slabší z dieselov spotrebuje v zmiešanom cykle len 6,6 litra nafty na 100 km. Osemstupňový automat je štandardom aj pre najsilnejší diesel 4,2 TDI s nezmeneným výkonom 250 kW.

Štvrtou motorizáciou je hybrid kombinujúci preplňovaný benzínový šesťvalec 3,0 TSI (245 kW) s elektromotorom (34 kW). Celkový výkon sústavy je 279 kW a priemerná spotreba 8,2 l/100 km. Až do rýchlosti 50 km/h dokáže tento hybrid udržiavať rýchlosť aj v čisto elektrickom režime. Samozrejme, len krátkodobo. Mimo Európy bude Touareg k dispozícii aj s benzínovými motormi 3,6 V6 FSI a 4,2 V8 FSI.

Pre všetky Touaregy je štandardom pohon oboch náprav 4Motion. V základe využíva medzinápravový diferenciál Torsen s uzáverom a jazdný mód off-road, ktorý sa ovláda pomocou otočného ovládača a upravuje trakčné systémy, činnosť motora či prevodovky. Rozšírený off-roadový balík TerrainTech je doplnený redukčnou prevodovku, ale aj 100 % uzáverom zadného diferenciálu 4XMotion. Celkovo ponúka päť jazdných nastavení pre rôzne druhy povrchov.

Nový Volkswagen Touareg by sa mal dostať na trh v priebehu leta. Vyrábať sa bude, tak ako doteraz, výlučne v bratislavskom závode Volkswagenu.

Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) 4 795
Šírka (mm) 1 940  
Výška (mm) 1 710
Rázvor náprav (mm) 2 895
Objem batožinového priestoru (l) 580 – 1 640
Objem palivovej nádrže (l) 85
Dostupné technické údaje
Motor 3,0 TDI 3,0 TDI 4,2 TDI 3,0 TSI Hybrid
Počet valcov/ ventilov V6/24 V6/24 V8/32 V6/24
Zdvihový objem (ccm) 2 967 2 967 4 134 2 995
Max. výkon (kW/ot.) 150/3 750 190/- 250/4 000 279/-
Max. krút. moment (Nm/ot.) 450/1 400 800/1 750 580/-
Prevodovka 8A 8A 8A 8A
VW Touareg 2015
VW Touareg 2015
+6VW Touareg 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #facelift #VW #Volkswagen Touareg
Články podľa značiek