BMW začiatkom tohto roka oznámilo, že jeho ekologický superšport BMW i8 bude prvým sériovo vyrábaným automobilom, ktorý ponúkne laserové svetlá. Stať sa tak má na jeseň. V Mníchove sa však trochu prepočítali. Na tej istej technológii totiž pracovalo aj Audi. Naznačilo to napríklad konceptom Audi Sport quattro laserlight, ktorý sa predstavil na výstave spotrebnej elektroniky v Las Vegas.
Jednoducho, Audi si nedalo ujsť príležitosť a rozhodlo, že s laserovými svetlami vyrukuje ešte pred BMW. Nosičom novej technológie sa stane limitovaná edícia superšportu Audi R8 LMX, ktorá sa dostane na trh v priebehu leta, teda asi dva mesiace pred štartom BMW i8. Toto čistokrvné kupé je však zaujímavé aj z iného hľadiska. Ukrýva totiž najvýkonnejšiu pohonnú jednotku, aká sa kedy objavila v jeho službách.
Centrálne umiestnený 10-valec posilnil na 570 koní (419 kW), čo je o 10 viac v porovnaní s doteraz najvýkonnejšou verziou R8 GT (560 k) a o 45 koní viac ako ponúka štandardné Audi R8 (525 k). Okrem toho má v zásobe mohutný krútiaci moment 540 Nm. To znamená v spojení so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic a pohonom oboch náprav Quattro raketovú akceleráciu na stovku za 3,4 sekundy ( – 0,2 s) a maximálnu rýchlosť 320 km/h ( + 6 km/h).
To už nie je ďaleko od parametrov čisto okruhového špeciálu R8 LMS ultra. Napokon limitovaná edícia na to odkazuje aj samotným názvom LMX, ktorý má pripomenúť aj dominanciu Audi vo vytrvalostných pretekoch 24 hodín Le Mans. Tomu tiež zodpovedá tuning exteriéru. Karoséria je lakovaná špeciálnou farbou Ara Blue s krištáľovým efektom. Pridáva tiež titánovosivú masku singleframe a karbónové doplnky.
Plasty vystužené uhlíkovými vláknami nájdeme napríklad na prednom spojleri, zadnom difúzore, spätných zrkadlách, bočných krytoch „sideblades“, ale aj veľkom zadnom spojleri, ktorý zvyšuje prítlak vo veľkých rýchlostiach. Podvozok je vyšperkovaný unikátnymi 19-palcovými matnými diskami kolies, ktoré používajú pneumatiky s profilom 235/35 na prednej a 305/30 na zadnej náprave. Brzdová sústava využíva karbón-keramické brzdy a červenými strmeňmi.
V podobnom duchu je ladený aj interiér. Kožené čalúnenie je prešívané modrým stehom Sepang Blue. A modré prvky či karbón nájdeme aj na palubnej doske. Okrem toho tu nájdeme aj športové monokokové sedadlá. Celkovo plánuje Audi vyrobiť len 99 kusov edície R8 LMX. Na domácom nemeckom trhu sa bude predávať za 210 000 eur. K prvým zákazníkom by malo doraziť v priebehu leta.