Mégane RS 275 Trophy: Renault chce byť kráľom Nürburgringu

Ešte nedávno sa Renault pýšil titulom najrýchlejšej sériovej predokolky. Jeho Mégane RS 265 Trophy zvládol nemecký referenčný okruh Nürburgring za rekordných 8 minút a 7,97 sekundy. Lenže o slávu ho v marci obral Seat Leon Cupra 280. To sa Francúzom nepáči. Do boja nasadzujú Renault Mégane RS 275.

25.05.2014 07:00
debata
Mégane RS Trophy sa posilnil o desať koní.... Foto: Renault
Renault Megane RS 275 Trophy Mégane RS Trophy sa posilnil o desať koní. Momentálne ich má pod kapotou 275. Pomôcť má však aj upravený podvozok a zlepšená aerodynamika.

Pre návrat titulu urobili Francúzi maximum. Ich nová zbraň, ktorá pokračuje v tradícii limitovaných edícií Mégane Trophy z roku 2011, Red Bull Racing RB7 ( 2012 ), Red Bull Racing RB8 a Trophy 265, sa volá Mégane RS 275 Trophy. Ako napovedá číslo v názve, z jeho motora vyžmýkali technici divízie Renault Sport desať „záchranných“ koní.

Preplňovaný dvojliter má tak dnes rovných 205 kW pri 5 500 otáčkach za minútu a poskytuje 360 Nm krútiaceho momentu v rozpätí od 3 000 do 5 000 otáčok. Tam sa však práca divízie RS nezastavila. Renault sa spojil s exkluzívnymi dodávateľmi športového príslušenstva. RS 275 Trophy je preto vybavené špičkovým titánovým výfukovým systémom slovinskej spoločnosti Akrapovič. Ten ponúka nielen nádherný zvuk, ale aj nižšiu hmotnosť.

Výfukový systém z titánu pochádza od slovinskej... Foto: Renault
Renault Megane RS 275 Trophy Výfukový systém z titánu pochádza od slovinskej spoločnosti Akrapovič. Nastaviteľné tlmiče dodala spoločnosť Öhlins.

Okrem toho sú pre milovníkov okruhov pripravené ďalšie vychytávky v podobe tlmičov Öhlins používaných v špeciále Mégane N4 s voliteľným pretekárskym nastavením a vysokovýkonné pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 obuté na 19-palcových diskoch Speedline Turini. O maximálnu trakciu predných kolies sa však štandardne stará aj zlepšený samosvorný diferenciál.

Exteriérový tuning zahŕňa špeciálny aerodynamický bodykit s predným krídlom vo farbe Platine Grey F1 a so zadným čiernym difúzorom. Nechýbajú ani strieborné polepy a plakety RS Trophy vrátane poradového čísla limitovanej edície. V interiéri nájdeme anatomické sedadlá Recaro potiahnuté alcantarou s červeným prešívaním. Tie isté materiály používa aj volant a rukoväť parkovacej brzdy. Samozrejmosťou sú hliníkové pedále a karbónová dekorácia palubnej dosky.

Interiér je plný alcantry, karbónu a hliníka.... Foto: Renault
Renault Megane RS 275 Trophy Interiér je plný alcantry, karbónu a hliníka. Nechýba ani poradové číslo série na prahoch.

Renault bude limitovaný Mégane RS 275 Trophy predávať vo Francúzsku od 38 000 eur. Na to, či sa mu podarí absolvovať Nürburgring za menej ako 7 minút a 58,44 sekundy, čo je nevyhnuté na porazenie Seatu Leon Cupra 280, si však ešte budeme musieť chvíľu počkať.

Renault Megane RS 275 Trophy
Renault Megane RS 275 Trophy
+10Renault Megane RS 275 Trophy

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault Mégane RS #Nürburgring
Články podľa značiek