Audi A7 Sportback vyzerá stále k svetu, no čas sa zastaviť nedá. V Ingolstadte mu preto naordinovali povinnú revíziu. Facelift sa dotkol, ako to už býva, hlavne prednej časti. Nová je predná maska single frame s ôsmimi chrómovými lamelami (predtým ich bolo sedem), nárazníky, a najmä svetlá. Už v základe tak bude A7 vybavené LED technológiou. Za príplatok dodá Audi špičkovú svetelnú techniku Matrix LED, ktorá vďaka kamere na čelnom okne neoslňuje ostatných účastníkov premávky.
Na LED diódy sa odteraz spoliehajú aj zadné združené svetlá. A majú podobnú grafiku ako tie predné, čo má byť nový identifikačný prvok. Nájdeme tu tiež nové koncovky výfukov. Pôvodné elipsoidné nahradili podstatne širšie zakončenia integrované priamo do nárazníka. Zaujímavé je, že Audi neprinieslo nový dizajn diskov kolies ani nové odtiene laku, čo býva pri faceliftoch takpovediac „povinná jazda“. Nezmenili sa ani rozmery. Atleticky pôsobiace 5-dverové kupé má na dĺžku identických 4 970 mm.
To isté platí o batožinovom priestore, ktorý napriek výrazne športovej siluete prináša nezmenených 535 litrov. Po sklopení operadiel je to až 1 390 litrov a k tomu musíme pripočítať perfektný prístup vďaka obrovskému výklopnému veku. Aj zmeny v interiéri sú de facto kozmetické. Na výber je odteraz päť druhov farieb čalúnenia sedadiel. Nová je kombinácia dekorácii z hliníka, orechového dreva Beaufort a kože Valcona. Sedadlá môžu byť vybavené ventiláciou a masážnou funkciou. Na špičke komponentov HiFi aparatúr je systém priestorového ozvučenia Advanced Sound System Bang & Olufsen.
Nechýba ani head-up displej. Multimediálne rozhranie MMI môže byť naďalej ovládane touch padom. Umožňuje napríklad skrolovanie rôznych zoznamov, písanie písmen, ale aj zmenu mierky máp. Špičková verzia MMI Navigation Plus je spojená s balíkom Audi connect, ktorý pripája toto 5-dverové kupé na internet prostredníctvom rýchleho dátového prenosu LTE. Audi phone box, zlepšuje príjem mobilného telefónu vďaka bezkontaktného napojenia na vonkajšiu anténu vozidla.
Najviac zmien však prebehlo pod kapotou. Prakticky všetky motory sú inovované. A7 Sportback ponúka tri benzínové a dva dieselové agregáty s výkonovým rozpätím od 160 do 245 kW. Hlavnou trhákom sa má stať prakticky úplne prepracovaný diesel 3,0 TDI clean diesel s výkonom 200 kW (+ 20 kW) a krútiacim momentom 600 Nm ( + 60 Nm). Medzi konštrukčné novinky tohto vidlicového 6-valca patria nové piestne krúžky a ojničné ložiská so zníženým trením, nové hlavy valcov, optimalizovaná regulácia teploty, nové turbodúchadlo a olejové čerpadlo s variabilným prietokom.
Všetky tieto úpravy sa podľa Audi podpísali na znížení spotreby paliva o 13 %. Kráľom úspornosti však bude jeho slabšia verzia s označením 3,0 TDI ultra s výkonom zníženým na 160 kW. Priemerná spotreba tejto modifikácie má byť len 4,7 lira nafty na 100 km. Na opačnej strane rebríčka bude stáť najvýkonnejší naftový agregát 3,0 BiTDI s dvojicou turbodúchadiel a výkonom zvýšeným z 230 na 235 kW, čo znamená v kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy.
Ostatné verzie sú kombinované so 7-stupňovými dvojspojkovými „skriňami“ S tronic (DSG). Pre verzie s pohonom predných kolies bola táto prevodovka vyvinutá prakticky nanovo. Nahradí totiž po dlhých rokoch Multitronic s plynulou zmenou prevodového pomeru, ktorej slabinou bol najmä limit v prenose krútiaceho momentu. Permanentný pohon všetkých kolies quattro bude od výkonu motora 200 kW (272 k) doplnený štandardne športovým diferenciálom zadnej nápravy, ktorý aktívne rozdeľuje krútiaci moment medzi zadnými kolesami.
Z benzínových verzií spomína Audi výlučne najvýkonnejší 8-valec 4,0 TFSI pre športovú verziu S7 Sportback, ktorá využíva úspornú technológiu vypínania štyroch valcov COD (cylinder on demmand). Aj tu došlo k zvýšeniu výkonu z pôvodných 309 na 331 kilowattov. Súčasťou sériovej výbavy je systém výberu jazdných režimov Audi drive select. Okrem dvoch športových podvozkov je na výber aj pneumatické odpruženie, ktoré má však v porovnaní s modelovým radom A6 o niečo tvrdšie pruženie.
Novinkou medzi bezpečnostnými prvkami je vylepšený systém nočného videnia a bezpečnostný prednárazový systém Audi pre sense. V záujme vyššej bezpečnosti Audi vzájomne prepojilo výstrahu pred opustením jazdného pruhu (Audi side Assist) s aktívnym udržiavaním zvoleného jazdného pruhu Audi Active lane assist. Nové Audi A7 Sportback sa objaví v showroomoch predajcov na konci leta. Jeho základná cena v Nemecku štartuje od 51 300 eur. Audi S7 Sportback má cenu od 82 300 eur.
Rozmery, objemy | |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4 970 |
Šírka (mm) | 1 910 |
Výška (mm) | 1 420 |
Rázvor náprav (mm) | 2 915 |
Rozchod vpredu (mm) | 1 645 |
Rozchod vzadu (mm) | 1 635 |
Objem kufra/nádrže (mm) | 535 – 1 695/75 |
Zverejnené technické údaje | ||||
---|---|---|---|---|
Motor | 3,0 TDI ultra | 3,0 TDI clean diesel | 3,0 biTDI | 4,0 TFSI (S7) |
Počet valcov/ ventilov | V6/24 Turbo | V6/24 Turbo | V6/24 biTurbo | V8/32 BiTurbo |
Zdvihový objem (ccm) | 2 967 | 2 967 | 2 967 | 3 993 |
Max. výkon (kW/ot.) | 160/- | 200/- | 235/3 900 | 331/5 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | -/- | 600/- | 650/1 450 | -/- |
Spotreba na 100 km (l) | 4,7 | – | – | – |