
Nové Volvo XC90 bude od základu novým autom. Volvo ho postaví na platforme SPA (Scalabe Product Architecture), ktorú už prezentovalo prostredníctvom dvoch konceptov, vlaňajšieho XC Coupé a ženevského Concept Estate. Platforma ponúka dostatok flexibility, takže kým štúdie ukázali jej využitie v športovo orientovaných modeloch Volva, vhodná bude aj pre najväčšie SUV XC90.
To by malo medzigeneračne narásť o 10 cm na približne 4,9 metra. Volvo opäť počíta s použitím troch radov sedadiel, pričom tentoraz by mali mať cestujúci v poslednom rade viac priestorového komfortu ako v minulosti. Tak či tak upozorňuje, že zadné sedadlá budú určené osobám s výškou do 170 cm. Vpredu sa ale nik obmedzovať nebude. Nové predné sedadlá majú vnútornú konštrukciu odvodenú od tvaru ľudskej chrbtice, čo má priniesť prirodzený posed.

Zákazníci budú môcť voliť aj drahšia verziu sedadiel Contour s výraznejším bočnou oporou, masážnou a ventilačnou funkciou. Tieto prvky budú za príplatok k dispozícii, vrátane elektrického nastavenia pamäte, aj pre základné sedadlá Comfort. Chýbať nebude ani štvorzónová klimatizácia s výduchmi pre tretí rad sedadiel. Volvo tvrdí, že interiér XC90 bude vôbec najluxusnejším interiérom, aký kedy ponúklo zákazníkom. No najväčšou vychytávkou je multimediálne rozhranie s dotykovou obrazovkou.
To znamená definitívny koniec pôvodnej „plávajúcej“ stredovej konzoly s množstvom tlačidiel. Tie sú zredukované skutočne na minimum, ako to Volvo sľubovalo už pri koncepte Estate. Svojimi rozmermi sa displej približuje veľkým tabletom. Väčší má hádam už len Tesla Model S. Ovládanie bude o to jednoduchšie, že dotyková plocha bude reagovať aj v prípade, že máte na rukách rukavice. Svetelným reflexom má zas zabrániť špeciálny filter.

Rozhranie umožní nielen ovládanie väčšiny funkcií vozidla, ale aj prístup na internet a najmä k internetovým aplikáciám. XC90 sa má stať tiež prvým sériovým vozidlom s ponukou integrácie systému Apple CarPlay. Dizajn palubnej dosky je tiež veľmi blízky predošlej dvojici štúdií. Drží sa typicky švédskeho minimalizmu zušľachteného tými najkvalitnejšími materiálmi. Nielen kožou a drevom, ale aj hlavicou radiacej páky od švédskej sklárne Orrefors.
Tú doplní diamantový výbrus niektorých ovládacích prvkov, napríklad ovládača hlasitosti audio systému, štart-stop systému a prepínania jazdného režimu. Za dizajnom nového Volva stojí šéfdizajnér Thomas Ingenlath, ktorý pracoval aj pre Českú Škodu, v časoch keď prišiel prvý Superb či Roomster.

Volvo totiž sľúbilo, že do premiéry, ktorá sa odohrá koncom septembra, teda tesne pred svetovou premiérou v Paríži, bude naďalej dávkovať informácie a zverejňovať fotografie. Už koncom júla príde na rad technika a začiatkom augusta aj prezentácia nových bezpečnostných systémov. Celkom určite sa pod kapotou XC90 objaví nová generácia úsporných motorov Drive-E.