Modelový rad motorov EA 211 koncernu Volkswagen obsahuje troj- a štvorvalcové benzínové motory v štyroch objemových variantoch od 1,0 do 1,6 litra. Benzínové motory 1,2 a 1,4 TSI série EA 211 vyrába Škoda už od konca roku 2012. Teraz rozširuje závod v Mladej Boleslavi produkciu aj o trojvalec 1,0 MPI. Agregát budú aj naďalej používať malé a kompaktné vozidlá značiek Škoda, Seat a Volkswagen vrátane novej Fabie, ktorá sa predstaví na jeseň.
Trojvalec je konštruovaný s cieľom dosiahnutia nízkej spotreby, nízkych emisií a tiež nízkej hmotnosti. Navyše vyniká širokým spektrom využiteľných otáčok a dynamikou už pri nízkych otáčkach. Už dnes spĺňa s predstihom emisnú normu EU 6 a je k dispozícii v dvoch výkonových variantoch – 44 kW a 55 kW Popri motoroch TSI a MPI série EA 211 sa v v Škode už od roku 2001 vyrábajú agregáty 1,2 HTP série EA 111. Začiatkom mája vyrobila trojmiliónty motor 1,2 HTP.
V súvislosti s rastom výroby motorov Škoda v súčasnosti buduje centrum pre testovanie pohonných jednotiek vo vývojovom stredisku v Česana pri Mladej Boleslavi. Len do tohto projektu investuje spoločne s koncernom Volkswagen viac ako 34 miliónov eur. V súčasnosti je to najväčšia investícia do vývoja v Českej republike.
Výroba motorov sa začala v Mladej Boleslavi už v roku 1899. Štyri roky po založení podniku, ktorý sa spočiatku venoval výrobe bicyklov, vybavili jeho zakladatelia Václav Laurin a Václav Klement (L&K) prvýkrát bicykel pomocným motorom a vznikla takzvaná motocykleta. Pre pohon týchto jednostopových vozidiel sa vtedy vyrábali jednovalcové motory s výkonom 1,25 alebo 1,75 konskej sily.
Míľniky výroby motorov značky Škoda pre koncern VW | |
---|---|
Rok | Udalosť |
1997 | – Škoda dodáva do koncernu Volkswagen prvý motor. Ide o benzínový agregát s objemom 1,0 l a výkonom 37 kW (50 k). |
2001 | – začiatok výroby motora 1,2 HTP (EA 111) |
2009 | – začiatok výroby motora 1,2 TSI (EA 111) |
2012 | – spustenie výstavby nového centra na testovanie agregátov v centre Česana |
2012 | – začiatok výroby nových motorov 1,2 TSI a 1,4 TSI (EA211) |
2013 | – začiatok výroby motora 1,6 MPI (EA 211) |
2014 | – výroba jubilejného trojmiliónteho motora 1,2 HTP |
2015 | – začiatok výroby motora 1,0 MPI (EA 211) |