V Mníchove sa museli poriadne poponáhľať. Už začiatkom tohto roka automobilka oznámila, že ako prvá na svete ponúkne sériový automobil vybavený svetlami s laserovou technológiou. Nositeľom sa malo stať ekologické kupé i8, ktorého predaj mal byť odštartovaný na jeseň. Lenže ani Audi nezaháľalo. Začiatkom mája vyrukovalo s informáciami o limitovanej edícii superšportu R8 LMX s laserovými svetlami. A predaj ohlásilo už v letných mesiacoch.
V Mníchove sa teda zatriasla zem. Páni z BMW si však zachovali chladnú hlavu a projekt i8 trošku posúrili. Prvých osem kusov hybridného kupé odovzdali zákazníkom na slávnostnej ceremónii v centrále BMW Welt už začiatkom júna. A ako sa patrí, všetky boli vybavené laserovými svetlami. To napriek tomu, že patria len do zoznamu príplatkov. V každom prípade tak skóre v laserovej vojne otočil Mníchov na svoju stranu a prvenstvo mu v histórii už nikto nevezme.
Základom laserových svetiel sú špeciálne laserové diódy produkujúce koncentrovaný lúč svetla. Ten prechádza cez šošovky do fluorescenčnej vrstvy, ktorá premení lúč na extrémne silné biele svetlo, až desaťnásobne intenzívnejšie ako pri klasických svetelných zdrojoch vrátane tých diódových. Keďže takto vytvorený svetelný kužeľ má minimálny rozptyl, sú laserové svetlá schopné svietiť až do vzdialenosti 600 metrov.
To je približne dvakrát ďalej, ako dokážu dosvietiť najmodernejšie full-LED reflektory. Výhodou je aj farba, ktorá sa blíži teplote denného svetla, najprirodzenejšieho pre ľudský zrak. Paradoxne sú však laserové svetlá až o 30 percent úspornejšie. Nadšení sú aj dizajnéri. Veď laserové diódy sú desaťkrát menšie ako LED diódy, čo znamená možnosť znížiť výšku samotnej optiky a reflektorov zo súčasných deviatich len na tri centimetre!