Nový Hyundai i20 sa svetu predstaví na októbrovom autosalóne v Paríži. A keďže Hyundai ním mieri prioritne na európske trhy, neprekvapí, že o jeho vývoj sa postaralo európske centrum automobilky v nemeckom Russelsheime. Ako tvrdí Hyundai, základnými atribútmi vývoja boli najväčší vnútorný priestor v triede, ponuka širokej škály komfortných prvkov a sofistikovaný dizajn.
So svojím predchodcom nemá nič spoločné. Nový Hyunadi i20 je skonštruovaný na úplne novej podlahovej platforme s rázvorom 2 570 mm, čo je o 45 milimetrov viac v porovnaní s predošlou generáciou. Spolu s efektívnym usporiadaním pohonu mu to má priniesť najväčší vnútorný priestor v kabíne. Svoje tvrdenia dokladuje Hyundai údajom dĺžky interiéru s hodnotou 1 890 mm, čo je vraj rekord v nižšej triede.
Lídrom segmentu sa má stať aj vďaka veľkorysému kufru s objemom až 320 litrov, čo je o 25 viac ako dosiaľ. Pocit priestoru znásobí príplatkové panoramatické strešné okno, ktoré možno vyklopiť alebo úplne otvoriť. K luxusným prvkom môžeme pripočítať integrovanú cúvaciu kameru či vnútorné LED osvetlenie kabíny. Samotný dizajn interiéru však zatiaľ ostáva tajomstvom. Zato exteriér odhalil Hyundai bez maskovania.
Dizajnovo čerpá i20 z filozofie Fluidic Sculpture, má však výrazne dynamickejší vzhľad. Predná časť dostala nižšie umiestnenú 6-uholníkovú masku a nad ňou reflektory spojené úzkou štrbinou. Že sa na dizajne nešetrilo, dokladujú projektorové reflektory, denné LED svetlá, ale aj drahšie delené zadné svetlá, zasahujúce hlboko do výklopného veka. Zaujímavým prvkom je čierny lesklý C-stĺpik, ktorý splýva so zadným oknom a vytvára ilúziu vznášajúcej sa strechy.
Menil sa aj formát. Medzigeneračne narástol Hyundai i20 o 40 mm, na konečných 4 035 mm, čo z neho urobí jedného z najdlhších predstaviteľov triedy. Čo sa skrýva pod jeho prednou kapotou, je však zatiaľ tajomstvom. Pravdepodobne však nepôjde o revolúciu, ale len o inovované atmosférické 4-valce s objemom 1,2 (63 kW) alebo 1,4 litra (66 kW). Očakávať možno aj známy dieselový 3-valec 1,1 CRDi (55 kW) a výkonnejší dieselový variant 1,4 CRDi (66 kW).
Vrchol ponuky vytvorí ostrý hothatch s prívlastkom N. Toto označenie sa časom rozšíri aj na ďalšie športové modely Hyundaia.