Kraľovanie mníchovských a stuttgartských SUV s magickými príponami M a AMG sa končí. V britskom Gaydone vznikol totiž poriadne ostrý Range Rover. Vlastne najrýchlejší Land Rover všetkých čias. Ako základ poslúžila najvýkonnejšia verzia Range Roveru Sport 5,0 V8 Supercharged. Už tá dáva skvelých 380 kW, no na nemecké „rýchliky“ to stále nebolo dosť. Mohutný kompresorový 8-valec s objemom piatich litrov tak podstúpil tuning. Dostalo sa mu ďalších 30 kW, čím vzrástol výkon na konečných 410 kilowattov a krútiaci moment zo 624 na 680 newtonmetrov.
Spolu s 8-stupňovým športovo vyladeným automatom ZF 8HP70 a špeciálne upraveným permanentným pohonom 4×4 sa tak môže Range Rover Sport SVR pochváliť rekordným šprintom na stovku za 4,7 sekundy a maximálnou rýchlosťou 260 km/h. A aby nebolo pochýb o jeho potenciáli, schopnosti SVR demonštrovala automobilka aj na legendárnom okruhu Nürburgring. Severnú slučku zvládlo SVR za 8 minút a 14 sekúnd, čo je jeden z najlepších časov dosiahnutých v triede sériových SUV.
Navonok dáva Range Rover Sport SVR svoju adrenalínovú povahu nielen množstvom aerodynamických úprav a obrovskými 21-palcovými diskami kolies, ale aj zvukom. Po prvýkrát je totiž jeho dvojstupňové výfukové potrubie vybavené aktívnymi ventilmi, ktoré sa starajú pri vysokých otáčkach motora o fascinujúcu zvukovú kulisu. Tá vraj nie je ďaleko od burácania okruhových špeciálov. No bez ujmy na akustickom komforte, keďže ventily sa otvárajú len pri akcelerácii.
Udržať túto šelmu na ceste sa snažia nízkoprofilové pneumatiky Continental SportContact 5 s profilom 295/40 R22. To by však nestačilo, a tak má nové SVR v talóne aj adaptívne pneumatické pruženie, ktoré znižuje náklony v zákrutách, ale aj svetlú výšku vozidla pri vysokých rýchlostiach. Tuhšie sú silentbloky a upravená je aj elektronická stabilizácia Active Torque Vectoring. Deceleráciu zabezpečujú špeciálne brzdy Brembo.
Pritom sa Range Rover Sport SVR nevzdal ani svojich terénnych schopností. Stále si so sebou vozí systém Terrain Response II, ktorý dokáže vyberať automaticky najvhodnejší terénny mód. A nechýba ani redukčný prevod. Brodivosť 850 mm zostala zachovaná rovnako ako schopnosť kríženia náprav v rozsahu 272 mm. Úpravy sa dotkli aj interiéru. Ten je plný kože a hliníka. Najzásadnejšou zmenou sú športové sedadlá s integrovanými opierkami hláv a výrazným bočným vedením.
Novinku predstavil Land Rover v kalifornskom Pebble Bech na prehliadke Concours d'Elegance. Prívlastok SVR sa však nestane len jeho výsadou. Postupne sa má rozšíriť na viacero vysokovýkonných modelov Range Roveru.