Range Rover Sport SVR: Najrýchlejší Land Rover je tu

Nadupaný kompresorom preplňovaný 8-valec urobil z Range Roveru Sport poriadnu šelmu. Na stovku zrýchľuje pod päť sekúnd. Nič rýchlejšie ešte v Gaydone nevyrobili. Nový prívlastok SVR je teda na mieste.

19.08.2014 06:00
Range Rover Sport SVR 2015 Foto:
Vylepšenia exteriéru verzie SVR pridávajú na pôsobivosti dizajnu a súčasne zvyšujú účinnosť chladenia a zlepšujú aerodynamiku.
debata

Kraľovanie mníchovských a stuttgartských SUV s magickými príponami M a AMG sa končí. V britskom Gaydone vznikol totiž poriadne ostrý Range Rover. Vlastne najrýchlejší Land Rover všetkých čias. Ako základ poslúžila najvýkonnejšia verzia Range Roveru Sport 5,0 V8 Supercharged. Už tá dáva skvelých 380 kW, no na nemecké „rýchliky“ to stále nebolo dosť. Mohutný kompresorový 8-valec s objemom piatich litrov tak podstúpil tuning. Dostalo sa mu ďalších 30 kW, čím vzrástol výkon na konečných 410 kilowattov a krútiaci moment zo 624 na 680 newtonmetrov.

Dvojité koncovky výfuku s aktívnymi ventilmi... Foto: Land Rover
Range Rover Sport SVR 2015 Dvojité koncovky výfuku s aktívnymi ventilmi zabezpečujú pri prudkej akcelerácii pôsobivú zvukovú kulisu.

Spolu s 8-stupňovým športovo vyladeným automatom ZF 8HP70 a špeciálne upraveným permanentným pohonom 4×4 sa tak môže Range Rover Sport SVR pochváliť rekordným šprintom na stovku za 4,7 sekundy a maximálnou rýchlosťou 260 km/h. A aby nebolo pochýb o jeho potenciáli, schopnosti SVR demonštrovala automobilka aj na legendárnom okruhu Nürburgring. Severnú slučku zvládlo SVR za 8 minút a 14 sekúnd, čo je jeden z najlepších časov dosiahnutých v triede sériových SUV.

Najzásadnejšou zmenou sú športové sedadlá s... Foto: Land Rover
Range Rover Sport SVR 2015 Najzásadnejšou zmenou sú športové sedadlá s integrovanými opierkami hláv a výrazným bočným vedením.

Navonok dáva Range Rover Sport SVR svoju adrenalínovú povahu nielen množstvom aerodynamických úprav a obrovskými 21-palcovými diskami kolies, ale aj zvukom. Po prvýkrát je totiž jeho dvojstupňové výfukové potrubie vybavené aktívnymi ventilmi, ktoré sa starajú pri vysokých otáčkach motora o fascinujúcu zvukovú kulisu. Tá vraj nie je ďaleko od burácania okruhových špeciálov. No bez ujmy na akustickom komforte, keďže ventily sa otvárajú len pri akcelerácii.

Výkon brutálneho kompresorového 8-valca s... Foto: Land Rover
Range Rover Sport SVR 2015 Výkon brutálneho kompresorového 8-valca s objemom piatich litrov vzrástol z 380 na 410 kW. To robí z RR Sport najrýchlejší Range Rover všetkých čias. Stovku zvládne za 4,7 sekundy.

Udržať túto šelmu na ceste sa snažia nízkoprofilové pneumatiky Continental SportContact 5 s profilom 295/40 R22. To by však nestačilo, a tak má nové SVR v talóne aj adaptívne pneumatické pruženie, ktoré znižuje náklony v zákrutách, ale aj svetlú výšku vozidla pri vysokých rýchlostiach. Tuhšie sú silentbloky a upravená je aj elektronická stabilizácia Active Torque Vectoring. Deceleráciu zabezpečujú špeciálne brzdy Brembo.

Pritom sa Range Rover Sport SVR nevzdal ani svojich terénnych schopností. Stále si so sebou vozí systém Terrain Response II, ktorý dokáže vyberať automaticky najvhodnejší terénny mód. A nechýba ani redukčný prevod. Brodivosť 850 mm zostala zachovaná rovnako ako schopnosť kríženia náprav v rozsahu 272 mm. Úpravy sa dotkli aj interiéru. Ten je plný kože a hliníka. Najzásadnejšou zmenou sú športové sedadlá s integrovanými opierkami hláv a výrazným bočným vedením.

Novinku predstavil Land Rover v kalifornskom Pebble Bech na prehliadke Concours d'Elegance. Prívlastok SVR sa však nestane len jeho výsadou. Postupne sa má rozšíriť na viacero vysokovýkonných modelov Range Roveru.

Range Rover Sport SVR 2015
Range Rover Sport SVR 2015
+21Range Rover Sport SVR 2015

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Land Rover #Range Rover #Range Rover Sport
Články podľa značiek