Mala to byť revolúcia, no v skutočnosti stál projekt Ampera/Volt koncern General Motors len obrovské peniaze. Zákazníkov neočarila ekologická technológia ani ceny týchto elektromobilov s predĺženým dojazdom. Navyše ponúkali len štyri miesta na sedenie. Zvlášť Opel Ampera patril medzi prepadáky a to sa GM snažilo zvýšiť predaj poklesom ceny. Nepomohlo. Z Ampery sa vlani predalo len 3 184 kusov. Chevrolet Volt bol vďaka pôsobeniu v USA, kde ekoautá letia, o čosi úspešnejší, no dostať nákladný projekt do čiernych čísiel nemal najmenšiu šancu.
Bolo teda otázne, či vôbecChevrolet Volt a Opel Amera dostanú nástupcov. Dnes vieme, že áno. Nebudú však už takmer identické dvojičky. Každý z modelov sa vydá vlastnou cestou a zacieli na odlišné skupiny zákazníkov. Kým Chverolet Volt ostane naďalej elektromobilom s prídavným spaľovacím motorom vo funkcii pohonu generátora, z Ampery sa má stať čistý elektromobil. Je ale veľmi pravdepodobné, že platforma bude spoločná.
Pri Volte sa očakáva použitie úsporného trojvalcového motora, namiesto pôvodného 4-valca s objemom 1,4 litra a pri Ampere zas väčšia zásoba nových akumulátorov od kórejskej spoločnosti LG. Dojazd čisto elektrickej Ampery by tak mal dosahovať až 320 km, čo je asi dvojnásobok štandardu súčasných elektromobilov. Volt nebude vďaka spaľovaciemu motoru limitovaný dojazdom a tak si vraj dovolí ponúknuť až šesť miest na sedenie.
Tretí rad by mal byť riešený podobne ako pri Tesle Model S. Núdzové sedadlá budú v batožinovom priestore otočené proti smeru jazdy. Volt bude tiež prvým z dvojice, ktorý sa predstaví verejnosti. Jeho premiéra je ohlásená na januárový autosalón v Detroite. S akým odstupom za ním príde Ampera nie je ešte známe. No najpravdepodobnejší je scenár, že ju Opel ukáže na niektorom európskom autosalóne, keďže na rozdiel od Voltu, bude Ampera určená práve pre toto teritórium.