Automobilky si veľmi dobre uvedomujú silu sociálnych sietí. Tento informačný kanál im umožňuje komunikovať so svojimi fanúšikmi. A kto to zvláda najlepšie? Na to sa pozrela spoločnosť Social Bakers. Z výsledkov prieskumu, ktorý si vzal na mušku facebookové stránky automobiliek, vyplynulo, že najviac priaznivcov má v sieti Marka Zuckerberga nemecké BMW. Len za prvý polrok tohto roka ho navštívilo 18 miliónov fanúšikov.
Za ním nasleduje talianske Ferrari a na tretej priečke Mercedes-Benz. Najväčší rival Mníchova a Stuttgartu, Audi, trochu zaostáva. Deväť miliónov návštevníkov stačilo len na šieste miesto. Ide však o užívateľov stránky amerického zastúpenia značky. Oficiálny profil Audi tak má návštevnosť omnoho nižšiu. Pred Audi sa dostalo dokonca aj piate Lamborghini a štvrtý Nissan. Prvú desiatku uzatvára Porsche, stránka Nitto Tire a špecializovaný facebookový profil pre Ford Mustang.
Automobilové značky podľa počtu fanúšikov na Facebooku | ||
---|---|---|
Poradie | Značka | Počet fanúšikov (7/2014) |
1. | BMW | 18 147 764 |
2. | Ferrari | 15 480 651 |
3. | Mercedes-Benz | 15 207 618 |
4. | Nissan | 10 130 130 |
5. | Lamborghini | 9 641 110 |
6. | Audi USA | 9 004 042 |
7. | Porsche | 8 878 344 |
8. | Nitto Tire | 8 529 127 |
9. | Ford Mustang | 7 604 550 |
10. | Harley-Davidson | 6 414 364 |
Podstatná však je nielen návštevnosť, ale aj intenzita komunikácie s fanúšikmi. Tú vyjadruje takzvaná interakcia. Pod ňou sú zahrnuté lajky, komentáre a tiež zdieľania statusov. V tomto smere je kráľom Mercedes-Benz. V druhom štvrťroku dosiahol viac ako 12 miliónov interakcií. Social Bakers to pripisuje nielen pozitívnej náklonnosti k značke, ale aj tomu, ako automobilka pracuje so svojimi fanúšikmi. Nabáda ich totiž k aktivite. Napríklad pomocou hádaniek. Ak však prepočítame počet interakcií na počet fanúšikov, pomery sa zmenia.
Automobilové značky podľa počtu interakcií na 1 000 fanúšikov | ||
---|---|---|
Poradie | Značka | Počet interakcií (4–6/2014) |
1. | Kia Motors America | 1 395 |
2. | Mercedes-Benz | 896 |
3. | Hyundai | 501 |
4. | Ford Motor Company | 365 |
5. | Porsche | 338 |
6. | BMW | 337 |
7. | Toyota USA | 320 |
8. | Ferrari | 272 |
9. | Chevrolet | 218 |
10. | Audi USA | 155 |
V tomto parametri je totiž na tom najlepšie americké zastúpenie kórejskej Kie s 1 395 interakciami na 1 000 fanúšikov. Mercedes-Benz je druhý. Na 1 000 fanúšikov má totiž "len“ 896 interakcií. Na tretej priečke sa umiestnil Hyundai a za ním Ford, Porsche a BMW.