To, že Aston Martin opráši logo Lagondy, nie je žiadnou novinkou. Pôvodne však malo ísť o luxusné SUV, v čom automobilka z Gaydonu utvrdila verejnosť rovnomennou ženevskou štúdiou z roku 2009. Lenže odvtedy sa toho veľa zmenilo. Nové modely Astonu, napríklad malý Cygnet na báze Toyoty iQ alebo 4-dverový Rapide, nepriniesli prestížnej značke plánovaný úspech, a tak si dáva na ďalšie kroky veľký pozor.
To je aj dôvod, prečo nebude z Lagondy, ktorá mala využívať platformu Mercedesu-Benz ML, nakoniec SUV. Na rozdiel od konkurenčného Lamborghini či Bentleya, ktoré už na SUV takpovediac finišujú, dali v Gaydone prednosť superluxusnému športovému sedanu. Nepôjde však o masový model, ale takmer ručne vyrábanú limitovanú sériu divíziou Q, ktorá by nemala presiahnuť počet sto kusov.
Potom sa však netreba čudovať, že Aston Martin sa s prezentáciou novinky neponáhľa na žiaden z veľkých autosalónov. Lagonda to má totiž namierené k solventnej klientele na Blízkom východe, kde chce bodovať exkluzivitou. Práve tu sa darí 4-dverovému Rapide, a tak je veľmi pravdepodobné, že podobný osud tu čaká aj väčší a luxusnejší sedan Lagonda. Aston preto nafotil prvé oficiálne snímky Lagondy pri nakládke do lietadla spoločnosti Oman Air.
Budúcich zákazníkov si bude Lagonda hľadať výlučne formou súkromných akcií. Historicky sa oprie o prestížny sedan Aston Martin Lagonda vyrábaný v rokoch 1974 až 1990. Tentoraz však použije tú najmodernejšiu techniku. Napríklad karosériu z uhlíkových vlákien, podobne ako Aston Martin One-77, šesťlitrový 12-valec s výkonom 600 koní a 8-stupňovú automatickú prevodovku. Táto kombinácia by mala zaručiť Lagonde zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne štyri sekundy.
Cena novinky ostáva zahalená tajomstvom, ale vzhľadom na exkluzivitu stokusovej série a prakticky neobmedzené možnosti individualizácie pôjde nepochybne o astronomicky drahý tovar.