Divízii DS, ktorú stvoril Citroën pred štyrmi rokmi, sa vcelku darí. Z týchto lepšie „oblečených“ Citroënov predal už pol milióna kusov. Najmä však v Číne, kde DS funguje ako autonómna značka. V Európe je situácia iná. Hrať sa na prémiový tovar s technikou bežných modelov nie je v konkurenčnom prostredí európskeho trhu ľahké. Citroën sa však stoj čo stoj snaží presvedčiť, že na to má.
Aj preto privezie do Paríža koncept Divine DS. Neohúri technikou, no dizajnom určite áno. Je to doslova módne dielo. Napokon francúzska automobilka si na pomoc prizvala aj také ikony sveta módy ako spoločnosti Swarovski či Lesage. Tento noblesný 5-dverový hatchback s tmavou karosériou, jemným leskom a 20-palcovými diskami kolies má dĺžku 4 210 mm, čo ho stavia do segmentu nižšej strednej triedy. Spracovaním exteriéru aj interiéru ide však ďaleko nad rámec štandardu.
Tvar prednej masky, absentujúce kľučky dverí či laserové smerové svetlá a diódové reflektory na štúdii neprekvapia, zato panoramatická strecha s motívom kosoštvorcov, inšpirovaných logom DS, určite áno. Táto štruktúra prechádza až do interiéru. A o čo viac má skla Divine DS na streche, o to menej ho nájdete v zadnej časti. Chýba mu totiž zadné okno. Motív kosoštvorcov pokračuje zo strechy takmer až po nárazník, no z nepriehľadných materiálov. O výhľad dozadu sa postarajú kamery a monitor.
Futurizmus rozhodne nechýba ani interiéru. Opäť tu vidieť „posadnutosť“ kosoštvorcovými motívmi. Vodič má jasne vyčlenený kokpit, ohraničený vysokou stredovou konzolou, ktorá sa dvíha už zo stredového tunela. Tu je aj väčšina ovládacích prvkov. Naopak, chýba prístrojový panel. Či už analógový, alebo digitálny. Jeho úlohy sa zhostil holografický head-up displej. A v čom spočíva spolupráca s módnymi domami? Tie navrhli súpravu vymeniteľných doplnkov, ktoré menia atmosféru v kabíne.
Komponenty pokrývajúce palubnú dosku či výplní dverí možno vymeniť približne za 15 minút. Pre mužské publikum je pripravená kombinácia karbónu a čiernej kože. Verzia Parisienne Chic nahrádza čiernu kožu kožou slonovej farby v kombinácii s vyšívaným hodvábom a korálikmi. Pre rebelov je tu do tretice zostava Fatale Punk s prešívanou lesklou čiernou kožou posiatou krištáľmi Swarovski. Koncept, ktorý nazýva Citroën Hypertypage, sa možno objaví aj v sérii.
Po technike siahlo Divine DS do štandardného skladu Citroënu. Jeho predné kolesá poháňa preplňovaný 4-valec s objemom 1,6 litra, prevzatý z Peugeotu RCZ R, vyladený až na 198 kilowattov. Spojený je so 6-stupňovým automatom. Módne elektromotory tu teda nehľadajte, no napriek tomu sa Citroën hrdí produkciou emisií CO2 len 145 gramov na kilometer. Divine DS sa predstaví v Paríži, no ešte predtým absolvuje predpremiéru na podujatí Concours d’Elegance v Chantili.