Honda HR-V: Európska verzia už v Paríži. Na trh sa chystá budúci rok

16.09.2014 06:00
Honda HR-V
Nová Honda HR-V je postavená na predĺžených základoch malého mestského Jazzu. Je však neporovnateľne väčšia. Na dĺžku má až 4 295 mm. Autor:

Po osemročnej pauze sa Honda vráti do triedy kompaktných SUV. Opráši názov HR-V, s ktorým v minulosti príliš vody nenamútila. Dnes je však doba crossoverov a aj Honda si chce odkrojiť svoj podiel z koláča.

Kompaktné SUV Honda HR-V vyrábala japonská automobilka v rokoch 1999 až 2006. Veľký úspech však na trhu nezaznamenalo. Tak trochu predbehlo dobu a zďaleka nevedelo držať krok s väčšou a neporovnateľne úspešnejšou Hondou CR-V. Odvtedy sa však situácia zmenila. Crossovery doslova valcujú trh. Paradoxne však dnes Honda nemá žiadneho zástupcu v tejto triede. Zmeniť to má nové HR-V.

To sa už pod názvom Vezel predáva v Japonsku a pod názvom HR-V v USA. A Paríž sa stane jeho vstupnou bránou do Európy. V súvislosti s tým zverejnila Honda prvé snímky európskej verzie. Od Vezelu sa samozrejme HR-V líši len v detailoch, takže dizajn nie je vôbec prekvapením. A tajomstvom nie je ani jeho základ. Stojí na platforme novej generácie Hondy Jazz. Na dĺžku má však až 4 295, na šírku 1 700 a na výšku až 1 605 milimetrov, takže v porovnaní s Jazzom je to o triedu väčšie auto.

Nádrž umiestnená pod prednými sedadlami...
Nádrž umiestnená pod prednými sedadlami umožnila vytvoriť obrovský batožinový priestor a použiť sklopné a výklopné zadné sedadlá Magic Seats. Autor: Honda

Jeho najsilnejšou zbraňou sa má stať mimoriadna variabilita a veľký batožinový priestor. Aj HR-V má totiž nádrž pod prednými sedadlami, a teda aj „zázračné“ sklopné zadné sedadlá Magic Seats. Na podrobnejšie informácie je však automobilka stále skúpa. O pohonných jednotkách európskej verzie môžeme preto len špekulovať. No logika hovorí, že pod prednou kapotou by sa mal na rozdiel od Japonska a USA objaviť aj naftový 4-valec 1,6 i-DTEC z väčšieho Civicu. Prípadne diesel s objemom 1,5 litra, ktorý používa Honda v Indii.

Interiér HR-V sa určite nebude príliš líšiť od...
Interiér HR-V sa určite nebude príliš líšiť od toho v japonskej verzii Vezel. Stačí si predstaviť volant na ľavej strane. Oficiálne fotografie kabíny totiž Honda zatiaľ neuvoľnila. Autor: Honda

Benzínovú ponuku by mali tvoriť motory 1,5i-VTEC (96 kW), prípadne menší agregát 1,4 i-VTEC (73 kW). V Japonsku je dostupný aj hybridný Vezel 1,5 i-VTEC HSD s pomocným elektromotorom (22 kW). Okrem 6-stupňových manuálov sa očakáva príchod automatickej prevodovky. A výlúčený nie je ani pohon oboch náprav, ktorý používa Vezel v Japosnku. To by mohlo dať HR-V viac šancí na úspech v boji s modernými crossovermi, akými sú napríklad Nissan Juke, Renault Captur alebo Peugeot 2008.

Viac sa však dozvieme až v Paríži. Tam Honda odtajní aj interiér HR-V, ktorý v súbore oficiálnych fotografií zatiaľ chýba. Od toho vo Vezele sa však príliš odlišovať určite nebude.

Honda
		HR-V
Honda HR-V
+7Honda HR-V

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

0 debata debata
Viac na túto tému: #Honda #Honda Vezel #Honda HR-V
Články podľa značiek