S predajmi Hondy v Európe to nie je posledné roky žiadna sláva. Môže za to pomalá modelová obnova a orientácia na domáci japonský a americký trh. Mimo Európy už napríklad dávno predáva nový crossover HR-V a podobne je to s treťou generáciou Hondy Jazz. Pod názvom Honda Fit dorazila k japonským zákazníkom pred rokom a v USA je k dispozícii od januára. Európa si však ešte bude musieť počkať. Japonská automobilka preto privezie nový Jazz do Paríža aspoň vo forme prototypu európskej verzie.
Európsky Jazz sa nebude od svojich súrodencov priveľmi odlišovať. Exteriérový dizajn má o čosi ostrejšie črty. Vidieť to nielen na agresívnejšie tvarovanej prednej maske evokujúcej nový Civic, ale najmä na výrazne lomenom bočnom prelise, dramaticky tvarovaných zadných blatníkoch a ostro vykrojenom treťom bočnom okne. Zadné vertikálne situované svetlá vrastajú až do výklopného veka a lemujú zadné stĺpiky. Vybavené budú LED diódami.
Jazz je postavený na novej odľahčenej globálnej platforme s rázvorom náprav predĺženým o 30 mm (2 530 mm). Ďalších 15 pribudlo na dĺžke karosérie (3 915 mm). Nový Jazz by tak mal ponúknuť o čosi viac vnútorného priestoru. Vďaka centrálne umiestnenej nádrži nebudú chýbať ani variabilné zadné sedadlá Magic Seats. Konečne sa však v Jazze objavia kvalitnejšie materiály a moderné 7-palcové rozhranie pre funkcie navigácie, komunikácie a zábavy. Honda tiež sľubuje lepšiu izoláciu náprav a vyšší komfort.
Pod prednou kapotou sa usídli celkom nový 4-valec 1,3 i-VTEC z rodiny úsporných agregátov Earth Dreams, kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, namiesto 5-stupňovej, alebo kontinuálnou prevodovkou CVT, ktorá bude k dispozícii za príplatok. Honda deklaruje nižšiu spotrebu a kultivovanejší chod. Výkon motora ostáva tajomstvom, no očakáva sa minimálne 74 kW. Špekulovať môžeme aj nad hybridnou verziou, ktorú Honda pre Európu zatiaľ nepotvrdila.
V Japonsku sa však hybridný Jazz IMA predáva s motorom 1,5 i-VTEC kombinovaným s elektromotorom. Či Honda nájde odvahu priniesť malý hybrid aj do Európy, ukáže čas. Zatiaľ tu totiž veľký úspech jej ekomodely nezaznamenali. Z predaja dokonca stiahla hybridný Civic aj Inside. Súčasný Jazz HSD je tak jediným hybridom Hondy v tomto teritóriu. Rovnako otvorená ostáva otázka príchodu dieselovej verzie, no vylúčené to nie je. Nahradiť by mohla práve hybrid.
Na nový Jazz sa však ešte netešte. Predaj v Európe plánuje totiž Honda odštartovať až začiatkom leta 2015. Vystavený Jazz tak bude len predprodukčným prototypom. Sériový Jazz sa ukáže pravdepodobne na jar v Ženeve.