Kia sa do Paríža pripravila naozaj dôkladne. K premiére veľkého Sorenta pribalila aj facelift Ria a kompaktného MPV Venga. Zvlášť Rio je pre Kiu enormne dôležitý model. Tvorí totiž jej najsilnejší pilier. Len vlani predala na svetových trhoch 471 000 kusov. Na Európu ich z celkového počtu pripadlo 56 821. A to nie je zanedbateľné číslo, najmä ak si uvedomíme, že jej predchádzajúca generácia patrila na okraj záujmu. Rio tretej generácie, predstavené v roku 2011, však mnohé zmenilo a za pomerne krátky čas si vybudovalo silnú pozíciu.
Lenže Kia nechce stratiť dych. Do Paríža preto priviezla modernizované Rio. Vzhľadom na stále aktuálny dizajn tohto subkompaktu sú však zmeny exteriéru len kozmetické. Faceliftované Rio spoznáte podľa nových hmlových svetiel zapustených do zmenených plastových výliskov s dvojicou horizontálnych lamiel. Mierne modifikovaný je aj „výplet“ tigrej masky. Profil Ria sa zas podarilo oživiť vďaka trom novým typom zliatinových diskov s priemerom 15, 16 alebo 17 palcov.
O čosi odvážnejší boli dizajnéri v zadnej časti. Úplne prepracovaný nárazník dostal čiernu spodnú plastovú časť, ktorú lemujú odrazové plochy v tvare bumerangu. Zozadu tak pôsobí vynovené Rio o čosi širšie a športovejšie. Zmenám s nevyhla ani grafika skutočne veľkých zadných svetiel. Úpravy exteriéru završuje paleta lakov karosérie rozšírená o dve nové farby – modrú Urban Blue a žltú Digital Yellow.
Interiér zušľachťujú nové chrómové dekory, napríklad v oblasti výduchov ventilácie. Najpodstatnejšou zmenou na stredovej konzole je však centrálny audiosystém. Najmä nový digitálny tuner DAB a navigácia AVN s rýchlejším výpočtom trasy. Jej základom je rozmerný 7-palcový dotykový displej. Mierne retuše sa dotkli aj výplní dverí a ponuky čalúnenia. To je však z interiéru všetko. A podobne decentné novinky možno čakať aj pod kapotou.
Rio ostáva na rozdiel od európskeho trendu verné atmosférickým benzínovým 4-valcom 1,2 D-CVVT (62 kW) a 1,4 CVVT (80 kW). Priaznivci nafty budú mať naďalej na výber 3-valec 1,1 CRDi (55 kW) a silnejší 4-valec 1,4 CRDi (66 kW). Motory budú kombinované buď s 5– alebo 6-stupňovými manuálmi alebo archaickou 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Najväčšou novinkou je tak druhá generácia štart-stop systému ISG s rýchlejším štartom a výkonnejším alternátorom.
Ten však ostáva na zozname príplatkov. Spolu s pneumatikami s nízkym valivým odporom by sa to malo odraziť na nižšej spotrebe paliva. Presnejšie údaje si ale Kia necháva stále pre seba. A vlastne má aj čas. Modernizované Rio sa dostane na európske trhy až začiatkom budúceho roka. Na rozdiel od európskych modelov Venga, Sportage či Ceed bude schádzať z výrobných liniek kórejského závodu v Sohari. Naďalej bude v ponuke troj- a päťdverový hatchback. Hoci modernizáciu absolvuje aj Rio sedan, v Európe s ním Kia nepočíta.