
O Dacii Duster Pick-up sa hovorí už od leta, keď bolo na rumunských cestách pristihnutých niekoľko nemaskovaných prototypov. Vtedy však ešte nebolo jasné, či ide len o voľnomyšlienkársku aktivitu nezávislého tunera, alebo oficiálne dielo automobilky. Pravda je niekde uprostred. Prestavbu Dustera na pikap uskutočnila totiž rumunská karosáreň Romturingia, ale pod prísnym dohľadom samotnej Dacie.

Dôvodom takejto úpravy bol záujem spoločnosti OMV Petrom, ktorá je najväčšou petrolejárskou spoločnosťou v Rumunsku. Tá si objednala 500-kusovú sériou týchto špecificky upravených vozidiel. Základom sa stal Duster 1,5 dCi s výkonom 80 kW a pohonom 4×4. Kabína sa tak v porovnaní s klasickým Dusterom končí už za strednými stĺpikmi. Oddelená je od korby sklom a ochrannou mriežkou. Ochranný rám nájdeme aj nad kabínou. Predpokladanému pracovnému nasadeniu zodpovedá väčšia plastová ochrana podbehov, blatníkov a dverí.

Laku je na karosérii pomenej a pikap si tiež musí vystačiť s odolnejšími plechovými diskami kolies. Na ložný priestor Dustera Pick-up sa zmestí náklad s dĺžkou maximálne 1 700 mm a maximálnou hmotnosťou do 450 kg. V užitočnej hmotnosti teda Duster Pick-up prekonáva pôvodný Logan Pick-up, no ložný priestor je, naopak, o niečo kratší. Dobrou správou je, že po vyrobení 500-kusovej série pre fleetového zákazníka bude Romturingia schopná uspokojiť aj súkromných klientov. Prestavba Dustera na pikap bude stáť približne 3 000 eur.