Nissan je expert na SUV a crossovery. Modelmi Juke, Qashqai a X-Trail sa však jeho ambície zďaleka nekončia. Vo výhľade je štvrtý člen rodiny, ktorá sa cíti rovnako dobre na prašných cestách, ako aj v meste. Svoj zámer napokon Nissan deklaroval už pred dvoma rokmi v Sao Paule dosť uleteným konceptom Extrem. A tentoraz priviezol do Brazílie jeho ďalšiu evolúciu s názvom Kicks. Tvrdí, že je bližšie sérii. Kam s ním však mieri v modelovej hierarchii?
Kicks by mal predstavovať stále atraktívnu, no pritom lacnejšiu alternatívu k jeho súčasným SUV a crossoverom. Imidžovo a cenou sa teda zaradí pod Juke, rozmermi ho ale prerastie. Mohol by sa tak z neho stať úspešný konkurent Dacie Duster, ktorá sa v Brazílii predáva ako Renault Duster. A vzhľadom na príslušnosť k rovnakému koncernu nemusí byť vôbec vylúčené, že využije jeho platformu alebo aspoň techniku.
Všetko je však len v rovine špekulácií, pretože Nissan o Kickse neprezradil prakticky nič. Teda s výnimkou rozmerov. Na dĺžku má koncept 4,3, na výšku 1,6 a na šírku 1,8 metra. Rázvor je 2 620 mm, čo je o 590 mm menej, než má Duster. Pri jeho vývoji sa Nissan inšpiroval kultúrnou a farebnou rozmanitosťou Brazílie. Napokon, Kicks sa rodil aj tam, konkrétne v novom štylistickom centre Nissanu v Riu de Janeiro, ktoré otvorila automobilka len tento rok. Do projektu však boli zapojené aj dizajncentrá v kalifornskom San Diegu a v Japonsku.
Výsledkom je atraktívny 5-dverový crossover s typickými prvkami Nissanu, od prednej masky V-motion až po bumerangové zadné svetlá evokujúce malý Juke. Ako showcar si však mohol dovoliť pár „výstredností“, napríklad bezrámovú konštrukciu okien dverí, zapustené kľučky, diódové svetlá, parádne disky kolies či oranžovú plávajúcu strechu kontrastujúci s titánovým lakom karosérie. Nissan teraz čaká na reakcie brazílskej verejnosti. Práve jej by mal byť totiž Kicks v blízkej budúcnosti určený.
Vyrábať by sa mohol začať už do dvoch rokov v novom brazílskom priemyselnom komplexe, do ktorého investoval Nissan 1,5 miliardy dolárov. Takže jeho produkciu považujme v podstate za potvrdenú. Automobilka zároveň nevylúčila, že okrem Brazílie počíta s novým lacným crossoverom aj pre iné trhy, či však medzi nimi bude Európa, nie je známe.