Prelom rokov bude mimoriadne bohatý na nováčikov v segmente subkompaktov, teda na modely v nižšej triede. Okrem tretej generácie Škody Fabia, druhej generácie Hyundaia i20, piatej generácie Opela Corsa a tretej generácie Hondy Jazz obohatí trh aj nová Mazda 2. A hoci sa už v Japonsku predáva, do predaja v Európe dorazí až v priebehu budúceho roka. Aj preto bola asi Mazda zatiaľ skúpa na ponuku technických špecifikácií európskej verzie. Poznali sme síce skladbu motorov, no stále chýbali dynamické parametre. Dnes to môžeme napraviť.
Technika pod kapotou je typicky japonská. Kým v Európe vládnu v nižšej triede benzínové trojvalce, zväčša preplňované, v novej Mazde 2 nič také nenájdete. Ostáva verná štvorvalcovej atmosférickej klasike. Samozrejme, s nasadením všetkých technológií Skyactiv, vrátane vysokého kompresného pomeru. Kým však v Japonsku sú k dispozícii dva benzínové motory Skyactiv-G s objemom 1,3 alebo 1,5 litra, v Európe obmedzila Mazda ponuku len na väčší z nich. Zato bude k dispozícii hneď v troch výkonových verziách – od 55 cez 66 až po 85 kW.
Jednapäťka tak vlastne v najslabšej verzii zastúpi aj svojho menšieho súrodenca. V najvýkonnejšej benzínovej modifikácii sa bude môcť pochváliť šetriacim systémom i-Eloop s kondenzátorom a štart-stop systémom. Navyše bude kombinovaná so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Slabšie verzie dostanú 5-stupňový manuál, pričom pre strednú výkonovú špecifikáciu (66 kW) je pripravený aj nový 6-stupňový automat. Všetky prevodovky majú znížené trenie a pochádzajú z novej generácie prevodoviek Skyactiv.
Za zmienku stojí fakt, že všetky benzínové verzie, vrátane tej s automatickou prevodovkou, majú priemernú spotrebu paliva pod päť litrov benzínu na 100 km. Najúspornejšou bude však nepochybne Mazda 2 1,5 Skyactiv-D (77 kW) s novým dieselovým 4-valcom, ktorý si pod jej kapotou odkrúti svetovú premiéru. Na 100 km jazdy sa totiž v spojení so 6-stupňovým manuálom uspokojí priemerne s len 3,4 litra nafty. Presné údaje si môžete pozrieť v nasledujúcich tabuľkách.
Technické údaje
Motor | 1,5 Skyactiv-G | 1,5 Skyactiv-G | 1,5 Skyactiv-G (i-Eloop) | 1,5 Skyctiv-D |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 496 | 1 496 | 1 496 | 1 499 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 55/6 000 | 66/6 000 | 85/6 000 | 77/4 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 135/3 800 | 148/4 000 | 148/4 000 | 220/1 400 |
Prevodovka | 5M | 5M/6A | 6M | 6M |
Max. rýchlosť (km/h) | 171 | 183/177 | 200 | 178 |
0 – 100 km/h | 12,1 | 9,4/12,0 | 8,7 | 10,1 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,7 | 4,5/4,8 | 4,9 | 3,4 |