Mazda 2: Japonci zverejnili technické údaje európskej verzie

Mazda púšťa informácie o novej dvojke tak trochu ako z chlpatej deky. A to sa už na domácom japonskom trhu predáva niekoľko mesiacov a dokonca má v rukáve titul japonského auta roka. V Paríži však stále chýbala a chýbali aj presné technické údaje. K dispozícii sú až dnes.

10.11.2014 06:00
Mazda 2 - 2015 Foto:
Na začiatku bude na výber benzínový 4-valec 1,5 Skyactiv-G a úplne nový diesel 1,5 Skyactiv-D.

Prelom rokov bude mimoriadne bohatý na nováčikov v segmente subkompaktov, teda na modely v nižšej triede. Okrem tretej generácie Škody Fabia, druhej generácie Hyundaia i20, piatej generácie Opela Corsa a tretej generácie Hondy Jazz obohatí trh aj nová Mazda 2. A hoci sa už v Japonsku predáva, do predaja v Európe dorazí až v priebehu budúceho roka. Aj preto bola asi Mazda zatiaľ skúpa na ponuku technických špecifikácií európskej verzie. Poznali sme síce skladbu motorov, no stále chýbali dynamické parametre. Dnes to môžeme napraviť.

Technika pod kapotou je typicky japonská. Kým v Európe vládnu v nižšej triede benzínové trojvalce, zväčša preplňované, v novej Mazde 2 nič také nenájdete. Ostáva verná štvorvalcovej atmosférickej klasike. Samozrejme, s nasadením všetkých technológií Skyactiv, vrátane vysokého kompresného pomeru. Kým však v Japonsku sú k dispozícii dva benzínové motory Skyactiv-G s objemom 1,3 alebo 1,5 litra, v Európe obmedzila Mazda ponuku len na väčší z nich. Zato bude k dispozícii hneď v troch výkonových verziách – od 55 cez 66 až po 85 kW.

Najväčším nováčikom pod kapotou bude 4-valcový... Foto: Mazda
Mazda 2 - 2015 Najväčším nováčikom pod kapotou bude 4-valcový diesel 1,5 Skyactiv-D s výkonom 77 kW. Mazda 2 s ním spotrebuje len 3,4 litra nafty na 100 km.

Jednapäťka tak vlastne v najslabšej verzii zastúpi aj svojho menšieho súrodenca. V najvýkonnejšej benzínovej modifikácii sa bude môcť pochváliť šetriacim systémom i-Eloop s kondenzátorom a štart-stop systémom. Navyše bude kombinovaná so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Slabšie verzie dostanú 5-stupňový manuál, pričom pre strednú výkonovú špecifikáciu (66 kW) je pripravený aj nový 6-stupňový automat. Všetky prevodovky majú znížené trenie a pochádzajú z novej generácie prevodoviek Skyactiv.

Za zmienku stojí fakt, že všetky benzínové verzie, vrátane tej s automatickou prevodovkou, majú priemernú spotrebu paliva pod päť litrov benzínu na 100 km. Najúspornejšou bude však nepochybne Mazda 2 1,5 Skyactiv-D (77 kW) s novým dieselovým 4-valcom, ktorý si pod jej kapotou odkrúti svetovú premiéru. Na 100 km jazdy sa totiž v spojení so 6-stupňovým manuálom uspokojí priemerne s len 3,4 litra nafty. Presné údaje si môžete pozrieť v nasledujúcich tabuľkách.

Technické údaje

Motor 1,5 Skyactiv-G 1,5 Skyactiv-G 1,5 Skyactiv-G (i-Eloop) 1,5 Skyctiv-D
Zdvihový objem (ccm) 1 496 1 496 1 496 1 499
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 55/6 000 66/6 000 85/6 000 77/4 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 135/3 800 148/4 000 148/4 000 220/1 400
Prevodovka 5M 5M/6A 6M 6M
Max. rýchlosť (km/h) 171 183/177 200 178
0 – 100 km/h 12,1 9,4/12,0 8,7 10,1
Spotreba na 100 km (l) 4,7 4,5/4,8 4,9 3,4
Mazda 2 - 2015
Mazda 2 - 2015
+21Mazda 2 - 2015

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #Mazda #Mazda 2 #Japan Car of the Year. Mazda 2
Články podľa značiek