
Volvo bolo v roku 1997 prvou automobilkou, ktorá pretvorila svoje luxusné kombi V70 na univerzálnejší model schopný zdolávať aj prašné cesty. Dostalo prívlastok Cross Country a odvtedy je súčasťou ponuky 'tohto švédskeho výrobcu. Len pre zaujímavosť, Audi prišlo so svojím A6 Allroad až o dva roky neskôr, teda v roku 1999. Dnes sa švédska rodina terénnych verzií „osobákov“ rozširuje o nové Volvo V60 Cross Country. Recept je však rovnaký.
Nové V60 Cross Country, vychádzajúce z klasického kombi V60, dostalo v prvom rade zvýšený podvozok. A v Göteborgu na centimetroch naozaj nešetrili. Kým konkurencia v podobe Audi A4 Allroad alebo Škody Octavia Scout si musí vystačiť doslova s pár milimetrami, na svetlej výške V60 Cross Country ich pribudlo až 65. Podieľa sa na tom nielen upravené zavesenie, ale aj väčšie 18– a 19-palcové disky kolies obuté pneumatikami s vysokým profilom.

Tuning podstúpila aj samotná karoséria. Pribudli plastové chrániče blatníkov a prahov, ale aj efektné nábehové lišty na upravenom prednom a zadnom nárazníku. Zmeny sú však skôr decentné ako radikálne, čo je však súčasný trend v triede „allroadov“. Napokon, Volvo má v portfóliu dve plnohodnotné SUV, tak prečo to preháňať? Z toho istého dôvodu budú v ponuke aj verzie s predným náhonom. Kým tie budú poháňať od budúceho roku nové naftové a benzínové 4-valce Drive-E, štvorkolky dostanú staršie, ale zato charizmatickejšie 5-valce.
V USA a Kanade bude V60 Cross Country AWD vybavené výhradne nadupaným benzínovým 5-valcom s výkonom 183 kW (250 koní), čo je o 10 koní viac ako má súčasná verzia T5, a v Európe s naftovým 5-valcom D4 s výkonom 120 kW. Viac Volvo o motoroch neprezradilo. Trakciu má zlepšiť vektorovanie krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá a systém Corner Traction Control, obmedzujúci prešmykovanie v zákrutách. Viac off-roadovej elektroniky však Cross Country nedostane.

Podobne ako exteriér, prešla úpravami aj kabína. Hneď od uvedenia na trh budú v ponuke športové sedadlá s čiernymi koženými poťahmi s originálnym hnedým šitím. Neskôr sortiment doplnia dva nové, dvojfarebné varianty koženého čalúnenia. Chýbať nesmú ani plakety Cross Country. Posádka by však mala zaregistrovať aj nižší hluk od podvozku lepšie chráneného pred nekvalitným povrchom, najmä väčšími pneumatikami a plastovými chráničmi.
Na Volvo V60 Cross Country si však v Európe ešte počkáme. Premiéru absolvuje najprv v USA, konkrétne na autosalóne v Los Angeles, ktorý bude jeho štartom na severoamerickom kontinente. V Európe sa bude dať objednať síce už začiatkom budúceho roku, no samotnú výrobu európskych verzií spustí Volvo až v máji.