Range Rover patril vždy k tomu najluxusnejšiemu, čo ste si mohli dopriať na poľovačku. Jednoducho – nič luxusnejšie na lov nezoženiete. A má to tak ostať aj v budúcnosti. Z novej generácie Range Roveru totiž britská automobilka pripravila limitovanú edíciu Hollan&Holland inšpirovanú tradíciou jedného z najnoblesnejších výrobcov loveckých zbraní. Pochopiteľne, vychádza z doteraz najvyššej úrovne predĺženého Range Roveru Autobiography Black so štvormiestnym interiérom.
V porovnaní s ním sa však Holland&Holland líši špeciálnym zeleným lakom karosérie a zvláštnym odtieňom chrómových doplnkov vrátane prednej masky. Nechýbajú ani plakety, ktoré oznamujú výnimočnosť tejto edície. Viac zmien je však v interiéri používajúcom špičkové kožené čalúnenie vo farbe kávy a, samozrejme, drevené dekorácie z lešteného orecha, identického s pažbami exkluzívnych zbraní Holland&Holland. Avíza na slávnu puškársku firmu dopĺňajú gravírované kľučky dverí či vyšité logá na sedadlách.
Samozrejmosťou je paket Executive Class, obsahujúci dve samostatné plne nastaviteľné, vyhrievané a ventilované sedadlá, dva výklopné stolíky, individuálne nastavovanie klimatizácie pre každého člena posádky či rozšírenú audiosústavu s dvoma obrazovkami integrovanými do opierok hláv predných sedadiel. A chýbať nemôže ani hliníkový, kožou potiahnutý kufrík v batožinoviom priestore na dvojicu loveckých pušiek Holland&Holland. Pozícii limitovanej edície v hierarchii značky zodpovedá aj technika.
Novinka sa bude dodávať výlučne s dvoma najvýkonnejšími motormi – kompresorom preplňovaným benzínovým 8-valcom s objemom piatich litrov (375 kW) alebo dieselom 4,4 SDV8 s objemom 4,4 litra (249 kW). Oba sú spojené s 8-stupňovými automatmi. Asi tušíte, že nepôjde o lacnú záležitosť. A nielen to, samotný Land Rover deklaruje, že ide o jeho najluxusnejší a najdrahší model v histórii. A možno vôbec najluxusnejší off-road všetkých čias. Britská automobilka si ho cení na 180 000 libier, čo je 230 000 eur a o približne 33 000 libier viac ako doteraz najdrahší Range Rover.
Exkluzivitu zabezpečuje aj fakt, že v priebehu najbližších troch rokov vznikne len 120 kusov, každý rok presne štyridsať. O špecifickú úpravu sa postará divízia Land Rover SVO (Special Vehicles Operations), teda divízia špeciálnych operácií, ktorá má na „svedomí“ také exkluzívne kúsky ako napríklad Range Rover Evoque SW1 alebo renováciu či výrobu replík a historických Jaguarov. Mimochodom, kým Range Rover má 44 ročnú tradíciu, korene spoločnosti Holland&Holland siahajú až do roku 1835.