
Keď prišli na trh svetlá využívajúce LED diódy, zdalo sa, že nejaký ten čas budú stáť na vrchole osvetľovacej techniky. No netrvalo dlho a automobilky BMW a Audi ohlásili nástup laseru. Ten si už môžete približne od leta dopriať v BMW i3 a Audi R8 LMX. Logicky by sa zdalo, že na laserové svetlá staví aj tretí člen nemeckého prémiového záprahu, najmä ak ich už vlani predstavil v štúdii GLA Concept. Naopak, Mercedes vyhlásil, že vývoj LED svetiel nepovažuje za ukončený a že môžu byť rovnako dobré ako laserové. To všetko pri nižšej cene.

Nie sú to slová do vetra. Potenciál LED svetiel ukázal už nedávno v novej generácii 4-dverového kupé CLS, kde každé zo svetiel Multibeam LED obsahuje celkom 24 samostatných diód. S týmto výsledkom sa neuspokojil. Dnes prezentuje novú generáciu, svetiel, ktorá bude osadená až 84 LED diódami v každom z reflektorov. Tento počet nie je konečný. Vo vývoji je svetelný čip s 1 024 samostatne regulovanými diódami. To umožňuje bez pomoci mechanických prvkov meniť tvar, intenzitu aj smer svetelného kužeľa či jeho segmentov.
Mercedes tvrdí, že nové LED svetlá dokážu dosvietiť do vzdialenosti až 600 metrov, čo je parameter plne porovnateľný s laserovými svetlami od BMW a Audi. Len pre zaujímavosť, dosah svetelného lúča súčasných xenónových svetiel a LED svetiel je približne polovičný. No najväčšou výhodou má byť cena. LED technológia si totiž na rozdiel od svetiel s laserovými diódami vyžiada nižšie náklady, a teda bude dostupnejšia pre širší okruh motoristov. Kedy a v ktorom modeli sa jeho nové svetlá predstavia, však zatiaľ neprezradil. Logicky by to mala byť vlajková loď triedy S, čo naznačujú aj prvé fotografie.