Pohon oboch náprav je dnes síce samozrejmosťou, no zákazníci si zaň vždy poriadne priplatia. Aj preto je v triede malých a lacných áut skôr výnimkou. Francúzska spoločnosť Poclain Hydraulics však tvrdí, že má efektívne riešenie. Jej zámerom je zameniť mechanický prenos hnacej sily pomocou hriadeľov za hydraulický. To by znamenalo zníženie ceny, a teda aj rozšírenie 4×4 do väčšieho počtu vozidiel. Tie malé nevynímajúc.
Znie to logicky. Kým klasické systémy 4WD sa nezaobídu bez dodatočných hnacích hriadeľov, medzinápravových diferenciálov, elektrohydraulických spojok a ďalšieho diferenciálu na druhej hnanej náprave, hydraulika by mohla mnohé zjednodušiť. Zmiznú hriadele aj diferenciály. Mechanický prenos nahradí tlak hydraulickej kvapaliny v hadiciach, roztáčajúcej prídavný hydraulický motor.
Poclain to demonštroval na Michelin Challenge Bibendum v čínskom Čcheng-tu práve na príklade malého vozidla s predným náhonom. Prečo? Pri malých autách má totiž systém 4×4 najnegatívnejší dosah na cenu. Jeho hydraulická štvorkolka by drahá byť nemusela. Navyše umožňuje niekoľko technických vyhotovení. Buď s dvoma hydraulickými motormi, pre každé zadné koleso, alebo jedným centrálnym.
Poclain zdôrazňuje, že hydraulický systém tiež dokáže regulovať množstvo hnacieho momentu posielaného k zadným kolesám a že je ho možné úplne deaktivovať. Pritom si nevyžaduje žiadne extra zásahy do konštrukcie podvozku ani samotného vozidla, dokonca by sa dal namontovať dodatočne. A je tiež ľahší a lacnejší. No sú tu aj nevýhody. Hydraulická štvorkolka by mohla pracovať len do rýchlosti 50 km/h, takže náhrada za plnohodnotný systém 4×4 to určite nie je.
V porovnaní s predným náhonom to v zlých adhéznych podmienkach pomoc nepochybne je. Poclain tvrdí, že rokuje s viacerými automobilovými výrobcami a že jeho systém by sa mohol dostať do výroby v roku 2017. Napokon, nejde o celkom nový nápad. Hydraulické 4×4 pižívajú napríklad niektoré úžitkové vozidlá a superťažké nákladné autá.