Cenník dlho očakávanej Fabie je milým prekvapením. Základnej verzii 1,0 MPI Active sa podarilo podliezť hranicu 9 000 eur, čo o jej predchodkyni platí len v prípade, ak odpočítame 330-eurový bonus. Stojí presne 8 940 eur a ak by sme ju porovnali so štartovacími modelmi Opla Corsa a Hyundaia i20, teda novinkami, ktorých ceny boli zverejnené len v posledných dňoch, stojí medzi nimi. Päťdverová Corsa štartuje na 8 450 a Hyundai na 8 990 eurách, ale so silnejším 4-valcom.
Nová Fabia prichádza so šiestimi motormi s výkonovým rozpätím od 44 do 81 kW, z toho dvoma naftovými, a v troch stupňoch vybavenia – Active, Ambition a Style. Ten posledný nahrádza pôvodnú úroveň s označením Elegance. Čo teda dostanete v úplnom základe Fabie? Všetky sú sériovo vybavené šiestimi airbagmi, stabilizačným systémom ESC, „uzávierkou“ XDS+ či multikolíznou brzdou. Základná úroveň Active bude jazdiť na 14-palcových diskoch kolies a používať zadné bubnové brzdy.
Z komfortných doplnkov tu nájdeme Rádio Blues so štyrmi reproduktormi, centrálne uzamykanie, volant s dvojosovou reguláciou, výškovú reguláciu sedadla vodiča, delené sklopné zadné operadlo, zadný stierač a viacero praktických prvkov Simply Clever vrátane povestnej škrabky vo veku nádrže. To by vám asi dych nevyrazilo, lenže situáciu mení extra balík Active Plus v hodnote 1 606 eur, ktorý bude do konca januára zadarmo.

To znamená, že v skutočnosti máte v úrovni Active pri nezmenenej cene aj manuálnu klimatizáciu, diaľkové uzamykanie, elektricky ovládané predné okna a vyhrievané spätné zrkadlá a jej vzhľad zlepšia lakované kľučky dverí a tiež zrkadlá. To je v podstate zhodná výbava so štandardne uvádzanou vyššou úrovňou Ambition za 9 940 eur, stále s trojvalcom 1,0 MPI (44 kW) a 5-stupňovým manuálom. Tá má však ešte navyše 15-palcové disky, projektorové svetlá, rádio Swing s 5-palcovým dotykovým displejom a USB-portom, predné hmlové svetlá, palubný počítač, paket Chrom a obmedzovač rýchlosti.
Aj pre Ambition je však pripravený extra balík Plus v hodnote 1 032 eur zadarmo, ktorý vám dožičí 15-palcové hliníkové disky, farebný displej palubného počítača Maxi DOT, multifunkčný volant s ovládaním rádia a dekorácie v klavírnej černi. A tak sme vlastne opäť takmer o stupienok vyššie, ktorý reprezentuje úroveň Style. Tá stojí s motorom 1,0 MPI (55 kW) od 11 340 eur. K Ambition Plus však pridáva rádio Bolero so 6,5-palcovým farebným displejom, šiestimi reproduktormi, Bluetooth, funkciu MirrorLink pre zobrazenie obsahu telefónu na displeji, bezkľúčové štartovanie a volant s ovládaním rádia aj telefónu.
Nájdete tu tiež malý kožený paket a veľmi užitočný svetelný a dažďový senzor, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, elektrické ovládanie zadných okien, výškovú reguláciu sedadla vodiča, vyhrievané predné sedadlá a tkané koberce. Balík Style Plus obohacuje výbavu Style o prvky v hodnote 943 eur, medzi ktorými sú 16-palcové hliníkové disky, zadné parkovacie senzory, tempomat a dokonca automatická klimatizácia Climatronic. Opäť zadarmo.
Cenník novej Škody Fabia
Motor | Prevod. | Výkon (kW) | Spotreba (l/100 km) | Active | Ambition | Style |
---|---|---|---|---|---|---|
1,0 MPI | 5M | 44 | 4,7 | 8 940 € | 9 940 € | . |
1,0 MPI | 5M | 55 | 4,8 | 9 540 € | 10 340 € | 11 340 € |
1,2 TSI | 5M | 66 | 4,7 | 10 440 € | 11 240 € | 12 240 € |
1,2 TSI | 6M | 81 | 4,8 | 10 940 € | 11 740 € | 12 740 € |
1,2 TSI | 7DSG | 81 | 4,7 | . | 13 240 € | 14 240 € |
1,4 TDI | 5M | 66 | 3,4 | 12 940 € | 13 740 € | 14 740 € |
1,4 TDI | 7DSG | 66 | 3,6 | . | 15 240 € | 16 240 € |
1,4 TDI | 5M | 77 | 3,5 | 13 640 € | 14 440 € | 15 440 € |
Nepotešia však rozdiely v cenách motorov. Ak nechcete 3-valec 1,0 MPI (44, 55 kW), za podstatne vitálnejší preplňovaný 4-valec 1,2 TSI (66, 81 kW) si priplatíte minimálne 900 eur. V porovnaní s minulosťou sú o čosi drahšie aj dieselové verzie. Ide totiž o úplne nové 3-valcové agregáty 1,4 TDI (66, 77 kW). Medzi motormi 1,2 TSI (66 kW) a 1,4 TDI (66 kW) sa dopracujete k rozdielu 2 500 eur. Za dvojspojkovú prevodovku DSG si Škoda účtuje 1 400 eur.
Či budú výhodné akciové balíky Plus platiť aj vo februári, ukáže až čas. Pochybujeme však, že by ich Škoda z ponuky odstránila. Najpravdepodobnejší je scenár, že budú za paušálnu hodnotu 199 eur, ktorá je uvedená aj v cenníku.
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | 1,0 MPI | 1,0 MPI | 1,2 TSI | 1,2 TSI |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem motora (ccm) | 999 | 999 | 1 197 | 1 197 |
Max. výkon (kW/ot.) | 44/5 000 | 55/6 200 | 66/4 400 | 81/4 600 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 95/3 000 | 95/3 000 | 160/1 400 | 175/1 400 |
Prevodovka | 5M | 5M | 5M | 6M/7-DSG |
Max. rýchlosť (km/h) | 160 | 172 | 182 | 196/196 |
0 – 100 km/h (s) | 15,7 | 14,7 | 10,9 | 9,4/9,4 |
Priemerná spotreba na 100 km (l) | 4,7 | 4,8 | 4,7 | 4,8/4,7 |
Technické údaje (naftové motory)
Motor | 1,4 TDI GreenLine | 1,4 TDI | 1,4 TDI |
---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 3/12 |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1 422 | 1 422 | 1 422 |
Max. výkon (kW/ot.) | 55/- | 66/3 000 | 77/3 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 210/- | 230/1 750 | 250/1 750 |
Prevodovka | 5M | 5M/7-DSG | 5M |
Max. rýchlosť (km/h) | – | 182/182 | 193 |
0 – 100 km/h (s) | – | 11,1/11,1 | 10,1 |
Priemerná spotreba na 100 km (l) | 3,1 | 3,4/3,6 | 3,5 |
Rozmery, hmotnosti, objemy | |||
---|---|---|---|
Model | Fabia III | Fabia II | Rozdiel |
Pohotovostná hmotnosť | od 980 kg | od 1020 | –40 kg |
Dĺžka | 3 992 mm | 4 000 mm | – 8 mm |
Výška | 1 467 mm | 1 498 mm | – 31 mm |
Šírka | 1 732 mm | 1 642 mm | + 90 mm |
Rázvor náprav | 2 470 mm | 2 465 mm | + 5 mm |
Rozchod kolies (vpredu) | 1 463 mm | 1 433 mm | + 30 mm |
Rozchod kolies (vzadu) | 1 457 mm | 1 426 mm | + 31 mm |