BMW 2 Active Tourer xDrive: Mníchovské MPV má štvorkolku

Prvé „bavorské“ MPV sa dočkalo pohonu oboch náprav. Za označením xDrive sa však tentoraz skrýva iná technika, než akú poznáme z modelov X1, X3 či X5.

02.12.2014 06:00
BMW 2 Active Tourer xDrive Foto:
Pohon 4x4 sa objaví výlučne vo verziách 220d a 225i v kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Pri diesli si tak musíte so systémom xDrive dokúpiť aj automat.
debata

BMW 2 Active Tourer vyvoláva na tvárach priaznivcov modro-bielej vrtule stále poriadne rozpaky. Je totiž prvým MPV z Mníchova, prvým BMW s predným náhonom a k tomu prvé BMW s trojvalcovým motorom, samozrejme, ak nepočítame hybridný ekošport BMW i8. Svoje technické skóre však najnovšie zlepšilo o nové 4-valcové motorizácie 220i (141 kW), 216d (85 kW)a 220d (140 kW), čím sa paleta agregátov rozrástla na šesť, ale najmä o pohon oboch náprav xDrive. Tiež však nie taký, na aký sme pri „x-kových „bavorákoch“ zvyknutí.

BMW 2 Active Tourer nie je totiž tak celkom BMW. Stojí na platforme UKL, ktorú zdieľa s Mini. To znamená priečne uloženie motorov a predný náhon. Rozvod 4×4 má z tohto dôvodu úplne odlišnú koncepciu. Kým štandardné štvorkolky z Mníchova používajú permanentný pohon s preferenciou zadných kolies, pri Active Tourere je to presne naopak. Krútiaci moment motora putuje najmä na predné kolesá a v prípade potreby cez rozvodovku a elektrohydraulickú spojku umiestnenú pred zadným diferenciálom aj dozadu. Celý systém váži približne 80 kg.

Kým bežné BMW využívajú permanentný pohon 4x4 s... Foto: BMW
BMW 2 Active Tourer xDrive Kým bežné BMW využívajú permanentný pohon 4x4 s preferenciou zadných kolies, pri BMW 2 Active Tourer xDrive, je to presne naopak. Vyplýva to z priečneho uloženia motorov a predného náhonu štandardných verzií.

Ide teda vlastne o princíp Haldexu, známy napríklad z modelov koncernu Volkswagen s označením 4Motion alebo 4×4. V prípade preklzu predných kolies dokáže spojka preniesť na zadné kolesá 50 % hnacieho momentu a v extrémnych prípadoch, ak stratia predné kolesá trakciu úplne, krátkodobo až 100 %. Novú štvrokolku ponúkne BMW pre verzie 220d a 225i no výlučne v kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Zvlášť pri diesli bude príplatok poriadne mastný, keďže s pohonom oboch náprav si musíte kúpiť aj automat. Verzia 225i ho má totiž v sérii.

Technické údaje (benzínové motory)

Verzia 218i 220i 224i 225i xDrive
Objem motora (ccm) 1 499 1 998 1 998 1 998
Valce/ventily 3/12 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 100/4 500 141/4 700 170/4 750 170/5 000
Krút. moment (Nm/ot.) 220/1 250 290/1 250 350/1 250 350/1 250
Prevodovka 6M/8A 6M/8A 8A 8A
Max. rýchlosť (km/h) 200/200 230/228 235 237
0 – 100 km/h (s) 9,3/9,6 7,5/7,4 6,8 6,3
Spotreba na 100 km (l) 4,9/5,1 5,9/5,6 6,0 6,4

Technické údaje (naftové motory)

Verzia 216d 218d 220d 220d xDrive
Objem motora (ccm) 1 496 1 99ť 1 995 1 995
Valce/ventily 3/12 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 85/4 000 110/4 000 140/4 000 140/4 000
Krút. moment (Nm/ot.) 270/1 750 330/1 750 400/1 750 400/1 750
Prevodovka 6M 6M/8A 6M/8A 8A
Max. rýchlosť (km/h) 195 205/205 227/225 223
0 – 100 km/h (s) 10,6 8,9/8,9 7,6/7,5 7,3
Spotreba na 100 km (l) 3,8 4,1/4,1 4,4/4,3 4,6
BMW 2 Active Tourer xDrive
BMW 2 Active Tourer xDrive
+12BMW 2 Active Tourer xDrive
BMW 2 Active Tourer
BMW 2 Active Tourer
+33BMW 2 Active Tourer

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #BMW #BMW 2 Active Toure #xDrive
Články podľa značiek