Zámer priviesť na svet nový, najlacnejší Opel, deklarovala automobilka z Russelsheimu už v lete, keď oznámila, že pracuje na aute menšom, ako je súčasný Adam. Zároveň prezradila, že bude niesť meno Karl po synovi zakladateľa spoločnosti a že jeho britský náprotivok s logom Vauxhallu ponesie názov Viva. Už vtedy bolo jasné, že v porovnaní so štýlovým Adamom bude Karl útočiť viac na rozum, ako na emócie. Jednoducho novinka má zamieriť k menej solventnej klientele, ktorú dnes okupuje rumunská Dacia, ale aj lowcostové modely od Peugeotu či Citroënu.
Stalo sa, Karl má na dĺžku len 3 680 mm, čo znamená, že ho od Adama delí 20 mm. Napriek tomu dokáže ponúknuť podstatne viac úžitku. Kým Adam má len jeden pár dverí, Karl ich bude mať v sérii hneď dva. Miniatúrne rozmery navyše vykompenzuje vyššie situovanou strechou a vyšším posedom. Interiér teda ponúkne viac miesta ako Adam, a to pre päťčlennú posádku, a tiež väčší kufor, ktorého objem však Opel zatiaľ tají. Prvé zverejnené snímky ukazujú sympatický dizajn evokujúci novú Corsu.
Ani vstupný model Opela sa teda nevzdá typickej prednej masky s chrómovou lištou, relatívne veľkých svetiel či bočných prelisov, ktoré prechádzajú cez kľučky dverí. Niekde sa však šetriť predsa len muselo. Karl preto dostane len jedinú pohonnú jednotku. Bude ňou nový 3-valec 1,0 Ecotec s výkonom 55 kW, odvodený pravdepodobne z novej generácie preplňovaných motorov Opela, i keď tentoraz bez turba a priameho vstreku. Opel tvrdí, že bol vyvinutý špeciálne pre Karl a že sa vyznačuje veľmi tichým chodom.
Samozrejme, parametre agregátu nesľubujú žiadne extra zážitky za volantom, no mestskému trpaslíkovi s hmotnosťou len 900 kg to stačiť nepochybne bude. Ide o rozumnú voľbu, ktorá zníži logistické a výrobné náklady. No sú tu aj veci, ktoré by ste od malého Karla asi nečakali. Okrem stabilizačného systému ESC ponúka totiž hill-holder pre ľahké rozbiehanie vo svahu a za príplatok dokonca varovanie pred nedobrovoľným opustením jazdného prúdu s čelnou kamerou, i keď len formou vizuálnej a zvukovej výstrahy. A do vienka pridal hmlové svetlá s odbočovacou funkciou.
Za nadštandard môžeme tiež považovať dotykové rozhranie IntelliLink kompatibilné so smartfónmi, ako od Applu, tak aj s platformou Androidu, či elektrický posilňovač riadenia s módom City pre ľahké manévrovanie. A zoznam príplatkov dopĺňajú také komfortné prvky ako vyhrievanie volantu, vyhrievanie predných sedadiel, panoramatická strecha, poloautomatická klimatizácia či cúvacie senzory. Ďalej si budete môcť Karla doladiť pomocou farebnej škály desiatich lakov a diskami kolies s rozmerom od 14 do 16 palcov.
A keď sme už pri podvozku, ten bude vychádzať s najväčšou pravdepodobnosťou z platformy Adama, čo znamená predné vzpery McPherson a zadnú vlečnú nápravu s torznou priečkou. Rázvor náprav však známy zatiaľ nie je. Opel tvrdí, že podvozok je vyladený pre čo najvyšší jazdný komfort. Najmenší „blesk“ sa predstaví verejnosti na jar v Ženeve a do predaja zamieri začiatkom leta. Boj s nákladmi by sa mal skončiť „výhrou“ na strane zákazníka. Karl by totiž nemal ani v najdrahších výbavách prekročiť hranicu 10 000 eur.
To by mu mohlo pomôcť prelomiť neúspech jeho predchodcu, malej Agily, ktorá sa rodila ešte zo spolupráce so Suzuki a jeho modelom Splash. Tá po nástupe Karla končí, takže Karl nie je v ponuke Opela rozšírením portfólia. Či to však bude stačiť v boji s lowcostovou a podstatne väčšou rumunskou konkurenciou ukáže až čas. Na jeho platforme by mala vzniknúť aj ďalšia generácia Chevroletu Spark, ktorá sa už však do Európy nedostane, keďže, ako je známe, od roku 2016 sa Chevrolet z tohto teritória definitívne stiahne.