Vývoj Ferrari FXX K nepodliehal žiadnym kritériám homologizačných predpisov pretekov FIA, jednoducho preto, že nebude súťažiť v žiadnej z jej kategórií. Nespĺňa však ani predpisy pre premávku na bežných cestách. Je to čistá exhibícia maranellských technológií pre milionárov, ktorí si to budú mať chuť občas rozdať kdesi na prenajatom okruhu. O zábavu budú mať nepochybne postarané, veď tento extrém ponúka celový výkon 773 kW, alebo ako to Ferrari lepšie sluší, rovných 1 050 koní. A to je viac než má v zálohe jeho základ, hybridný hyperšport LaFerrari.
Iste sa pýtate čo sa dá asi tak ešte zlepšiť na aute, ktoré patrí na samotný vrchol automobilovej hierarchie. Vedzte, že dosť. Tak napríklad v porovnaní s LaFerrari prepracovali technici ventilový rozvod vidlicového 12-valca s objemom 6 262 kubických centimetrov. Namiesto hydraulických zdvíhadiel dostal mechanické a k tomu ostrejšie vačky. Upravený je aj sací a výfukový trakt. Výsledkom je zvýšenie výkonu z 588 na 633 kW. A viac energie má aj elektromotor. Ponúka 140 namiesto pôvodných 120 kW.
V zálohe má však FXX K ešte druhý elektromotor, to preto, aby vedľajšie systémy vozidla neodoberali energiu tomu trakčnému. K tomu všetkému môže tento ultra hyperšport počítať s monumentálnou zásobou 900 Nm krútiaceho momentu, ktoré spracúva 7-stupňová dvojspojka a prenáša výlučne na zadné kolesá. Písmenko K v názve neznamená nič iné ako avízo na systém KERS, dobre známy z formuly jeden. Ten dokáže vykúzliť raketové zrýchlenie, vždy keď je to potrebne. Vodič, či skôr pilot, má pritom k dispozícii štyri hybridné režimy.
Od Qualify s maximálnym výkonom, ale len obmedzeným časovým úsekom cez Long Run, ktorý počíta s dlhšou jazdou na okruhu, Manual Boost, keď vodič sám rozhodne o podpore elektrických kilowattov, až po Fast Charge zameraný na rýchle dobíjanie li-ion akumulátorov počas jazdy, aby mali dostatok energie vtedy, keď to bude potrebné. Samozrejme, do batérií sa dostáva energia aj počas rekuperačného brzdenia. Bohužiaľ, dynamické parametre si Ferrari nechalo pre seba, ale šprint na stovku za 2,5 sekundy nebude pre túto raketu iste problémom.
Na ceste ju držia 19– a 20-palcové kolesá, pochopiteľne, tie väčšie vzadu. Obuté sú talianskymi „slikmi“ Pirelli P-Zero s profilom 285/650, respektíve 345/725 a ukrývajú mohutné brzdové karbónovo-keramické kotúče Brembo s priemerom 398 a 380 mm. Celý podvozok odpružený magnetoreologickými tlmičmi klesol o 30 mm bližšie k asfaltu. To by však stále nestačilo. Na rad musela prísť aerodynamika. Razantné úpravy v podobe predného splitteru a radikálne prepracované zadné dvojité krídla zvýšili prítlak „bežného“ LaFerrari pri rýchlosti 200 km/h z 230 až na 540 kg.
Takže v zákrutách je bezpečnejšie ísť rýchlejšie, ako brzdiť. Zmeny dizajnu sa podpísali na raste celkovej dĺžky o 194 mm a šírky o 59 mm. Takže FXX K má teraz dĺžku 4 896 a šírku 2 051 mm. So stabilitou mu vypomáha aj elektronika, bez ktorej to dnes už jednoducho nejde. Tlačidlom na volante vyberáte jeden z piatich trakčných režimov, ktorému sa podriaďuje ABS, stabilizácia ESC, kontrola trakcie EF1-Track či elektronicky riadený diferenciál SSC (Side Slip Ange Control).
Cena zatiaľ oznámená nebola. K FFX K sa však budete môcť dostať aj vďaka klientskemu programu Ferrari Corse Clienti. Približne 30 exkluzívne vybraných zákazníkov, teda amatérov, si bude môcť v nasledujúcich dvoch rokoch zmerať sily v tom najsilnejšom, čo kedy Ferrari vyprodukovalo. Samozrejme, za tučný prenájom.