Audi sa rozhodlo konkurovať Porsche či Ferrari v roku 2006. Na scénu superšportov vtedy vypustilo model R8. V roku 2012 nasledoval facelift a vlani v lete stihla prísť ešte ultravýkonná verzia LMX (419 kW) aj laserovými svetlami. To však už na rozlúčku. Audi totiž finišuje s vývojom a výrobou druhej generácie, ktorá má naplánovanú premiéru na marcový autosalón v Ženeve. Uvidíme ju teda o necelé dva mesiace. Nie div, že sa objavujú prvé informácie.
Jeho dizajn by mohol byť inšpirovaný konceptom Audi Nanuk, ktorý sa objavil vo Frankfurte nad Mohanom v roku 2013. Išlo vtedy síce o kríženca superšportu a SUV, ale koncepcia s pozdĺžne uloženým motorom v strede rozhodne zodpovedá koncepcii R8. Je tiež málo pravdepodobné, že by v ponuke Ingolstadtu pribudol druhý model s čisto športovým layautom. Takže táto teória nie je len v rovine špekulácií.
Vie sa tiež, že novinka bude vďaka nasadeniu kompozitných materiálov približne o 60 kg ľahšia. Práve tu totiž R8 strácalo na konkurentov. Dobrou správou je, že namiesto preplňovaných motorov počíta s klasikou – 8-valcovým atmosférickými motormi 4,2 V8 a desaťvalcom 5,2 V10. Toto rozhodnutie ale vraj nie len otázkou filozofie Audi. Jednoducho, s turbomotormi malo Audi v novom R8 problémy s chladení. Na manuál však zabudnite. Pre R8 je pripravená výlučne 7-stupňová dvojspojka. Tu už ale Audi hovorí o jasnom zámere.
„Dvojspojové prevodovky sú extrémne športové, a keď chcete jazdiť naozaj na limite, potrebujete práve dvojspojku,“ vyjadril sa na konto prevodovky Ulrich Hackenberg, šéf vývoja Audi pre Car Advice. K málu informácií o novinke patrí aj digitálny prístrojový panel, ktorý nahradí klasické analógové prístroje. To sa ale dalo očakávať, veď Audi zaviedlo svoj virtuálny kokpit už vlani v novom Audi TT, takže jeho nasadenie pre R8 je logické.
Flotilové emisie smädného superšportu s veľkými atosférickými motormi bude škrtiť elektrická verzia R8 e-tron, ako odpoveď na elektrický Mercedes SLS AMG. Predstaví sa dokonca v rovnakom čase a na rovnakom mieste ako kupé. Zatiaľ je o tejto šelme s batériami známe iba to, že má ísť o čistý elektromobil s dojazdom vraj až 500 km, čo sa zdá dosť nepravdepodobné. Dvojicu verzií doplní najskôr v roku 2017 otvorený Spyder.
Špekuluje je sa tiež o naftovom motore, veď koncept Nanuk bol vybavený dieselom 5,0 TDI V10 s výkonom až 400 kW, čo by tomuto superšportu nepochybne stačilo. Bol by to tiež logický krok zužitkovania skúsenosti z LeMans, kde Audi nedá so svojimi dieselovými špeciálmi už roky spávať konkurentom.