Ford Focus 2015: Všetko, čo o ňom vieme plus nová fotogaléria

Vynovený Focus mal síce svetovú premiéru už vlani na jar v Ženeve, ale automobilka sa s uvedením na trh neponáhľala. Výrobu odštartoval Ford až v októbri a do predaja Focus zamieril na prelome rokov. Takže je momentálne jednou z najhorúcejších noviniek na trhu.

26.01.2015 07:00
Ford Focus - 2015 Foto:
Podľa vzoru novej Fiesty a Mondea dostane aj Focus „astonovskú“ prednú masku. Nové sú aj svetlá, nárazníky či kapota.
debata

Ford pristúpil k rozsiahlej modernizácii svojho bestselleru približne po štyroch rokoch od uvedenia poslednej generácie. Dotkla sa nielen dizajnu a elektroniky, ale aj pohonných jednotiek. Focus je napríklad prvým európskym Fordom s novým benzínovým 4-valcom 1,5 EcoBoost. To všetko mu má pomôcť udržať pozíciu najpredávanejšieho auta planéty. Veď len v roku 2013 sa preň rozhodlo 1,1 milióna zákazníkov.

Dizajnom sa novinka priblížila mladším súrodencom. Jednotná štylistická stratégia One Ford, inšpirovaná vynovenou Fiestou a tiež novým Mondeom, mu priniesla novú „astonovskú“ prednú masku a štíhlejšiu stavbu reflektorov. Nové sú aj nárazníky, predné hmlové svetlá a predná kapota. Vzadu nájdeme užšie združené svetlá. Facelift uzatvára ponuka nových farieb karosérie Deep Impact Blue a Glace Blue.

Vzadu sú najväčšou zmenou štíhlejšie združené... Foto: Ford
Ford Focus - 2015 Vzadu sú najväčšou zmenou štíhlejšie združené svetlá.

To, čo nevidieť, je vystužená predná časť karosérie, ktorá má Focusu priniesť nielen viac bezpečnosti, ale aj lepšie jazdné vlastnosti. Interiér sa zameral na výraznú redukciu ovládacích prvkov. Ako inak, pomocou nasadenia v USA už známej druhej generácie rozhrania Sync2 s 8-palcovým dotykovým displejom. Novinkou je najmä rozšírené hlasové ovládanie, ktorému stačia jednoduché povely. Vetou Som hladný tak napríklad vyvoláte na displeji sieť najbližších stravovacích zariadení. Hlasové ovládanie tiež uľahčuje prístup k hudbe, klimatizácii, komunikácii a funkciám pripojených smartfónov.

Po prvýkrát poskytuje navigácia systému Sync2 3D zobrazenie diaľničných križovatiek. Posádka tiež ocení viac odkladacích priestorov. V stredovom tuneli pribudli napríklad držiaky na litrovú fľašu a 0,4-litrový pohár. Nová je aj posuvná lakťová opierka vodiča. Viac komfortu zabezpečí lepšie odhlučnenie kabíny. Podieľajú sa na ňom hrubšie podlahové textílie, ale tiež hrubšie bočné okná a izolácia motorového priestoru vrátane podblatníkov. Pocit kvality zvyšujú nové poťahové materiály z čierneho saténu a chrómové dekorácie.

Spolu s hatchbackom sa predstaví aj... Foto: Ford
Ford Focus - 2015 Spolu s hatchbackom sa predstaví aj modernizované kombi s nezmeneným objemom batožinového priestoru od 490 do 1 515 litrov.

Focus si polepšil aj v bezpečnosti. Najmä vďaka novým elektronickým asistentom. Systém Active City Stop na predchádzanie kolíziám v mestskej premávke pracuje teraz až do rýchlosti 50 km/h, čím sa hranica zvýšila o 20 km/h. Nad touto hranicou preberá zodpovednosť za zmiernenie kolízií systém Pre-Collision Assist, ktorý aktivuje brzdy pri nebezpečnom priblížení, a to aj vtedy, ak nie je zapnutý radarový tempomat s nastaviteľným odstupom od vpredu idúceho vozidla.

Nová generácia parkovacieho asistentu Active Park Assist vie odteraz vďaka dvom prídavným senzorom parkovať aj priečne. Navyše pomáha vodičovi s vyparkovaním a upozorní ho na prípadnú kolíziu s vozidlom, ktoré by pri tomto manévri križovalo jeho dráhu. Cross Traffic Alert má dosah 40 metrov a pri zistení rizika vydá tri zvukové signály. K bezpečnosti prispievajú aj modernizované bi-xenónové svetlá so siedmimi módmi činnosti.

Hlavnou zmenou v interiéri je multimediálne... Foto: Ford
Ford Focus - 2015 Hlavnou zmenou v interiéri je multimediálne rozhranie Ford Sync2 s hlasovým ovládaním, ktoré výrazne zredukovalo počet klasických ovládacích prvkov.

Spolu s vynoveným Focusom prichádza do Európy po prvý raz úsporný benzínový 4-valec 1,5 EcoBoost s výkonom 110 alebo 132 kW, ktorý postupne nahradí staršie turbomotory s objemom 1,6 litra zo spolupráce s PSA. Technicky vychádza z litrového 3-valca, čo znamená napríklad úplne novú hlavu valcov s integrovaným výfukovým potrubím či znížené trecích strát. Kombinovaný bude so 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Novinka je aj v ponuke dieselov. Z Fordu B-Max totiž zamieril pod kapotu Focusu naftový motor 1,5 TDCi s výkonom 70 alebo 88 kW. V kombinácii so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou PowerShift bude silnejšia verzia až o 19 % úspornejšia v porovnaní s aktuálnou generáciou Focusu. Štrnásť percent paliva zas ušetrí Focus 2,0 TDCi (110 kW) s manuálnou prevodovkou a v kombinácii s automatom 13 percent. Najnižšiu spotrebu však prinesie diesel 1,5 TDCi vyladený na 77 kW, ktorý dostane ekonomická verzia Focusu ECOnetic.

Pod kapotou Focusu má premiéru nový úsporný... Foto: Ford
Ford Focus - 2015 Pod kapotou Focusu má premiéru nový úsporný benzínový 4-valec 1,5 EcoBoost s výkonom 110 alebo 132 kW.

Tento motor však príde neskôr. Výrazný pokles apetítu zaznamená aj známy benzínový trojvalec 1,0 EcoBoost (74, 92 kW) v kombinácii s automatom, ktorý ušetrí medzigeneračne 17 % paliva. Nová verzia litrového EcoBoost-u pre Focus ECOnetic so zatiaľ nezverejneným výkonom prepožičia Focusu podľa Fordu titul prvého nehybridného benzínového modelu v Európe s emisiami nižšími ako 100 gramov CO2/km. Aj naďalej budú v ponuke motory 1,6 TDCi (70, 85 kW) a 1,6 Ti-VCT (77, 92 kW).

Zmenám sa nevyhol ani podvozok s nezávislým zavesením kolies. Nová je geometria náprav, silentbloky riadenia, charakteristika tlmičov, ale aj prepracovaná elektronická stabilizácia a mapa riadiacej jednotky elektrického posilňovača riadenia. K tomu všetkému pridáva Focus vyššiu tuhosť prednej časti karosérie. To všetko má prispieť k lepšej ovládateľnosti a stabilite.

Jazdné vlastnosti má posilniť tuhšia predná... Foto: Ford
Ford Focus - 2015 Jazdné vlastnosti má posilniť tuhšia predná časť karosérie, nová geometria náprav, nové nastavenie tlmičov a modernizovaný elektrický posilňovač riadenia.

Nový Focus, ktorý je celosvetovým modelom značky, schádza z výrobných liniek v ôsmich závodoch Fordu od USA a Argentíny, cez Nemecko a Čínu až po Taiwan či Vietnam. Spoločná výrobná kapacita je až 1,5 milióna kusov ročne. Od roku 1998, keď Ford uviedol na trh prvú generáciu, predal viac ako sedem miliónov exemplárov. Na slovenskom trhu je nový Focus k dispozícii od konca roka 2014. Cena základnej 5-dverovej verzie Duratec 1,6 Ti-VCT TrendX štartuje pri 12 590 eurách. K dispozícii je aj sedan a kombi.

Rozmery, objemy

Verzia Focus 5D Focus Sedan Focus Combi
Dĺžka (mm) 4 360 4 538 4 560
Šírka (mm) 1 823 1 823 1 823
Výška (mm) 1 469 1 469 1 492
Rázvor náprav (mm) 2 648 2 648 2 648
Objem kufra (lep. súprava) (l) 363 475 495

Technické údaje (benzínové motory)

Motor 1,6 Ti-VCT 1,6 Ti-VCT 1,0 EB 1,0 EB 1,5 EB 1,5 EB
Objem motora (ccm) 1 596 1 598 998 998 1 499 1 499
Valce/ventily 4/16 4/16 3/12 3/12 4/16 4/16
Max. výkon (kW) 77 92 74 92 110 132
Prevodovka 5M 6A 5M 5M 6M/6A 6M
Max. rýchlosť (km/h) 180 193 185 193 210/208 222
0 – 100 km/h (s) 12,3 11,7 12,5 11,8 8,9/9,2 8,6
Spotreba na 100 km (l) 5,9 6,3 4,6 4,7 5,5/6,1 5,5

Technické údaje (dieselové motory)

Motor 1,6 TDCI 1,6 TDCI 2,0 TDCI
Objem motora (ccm) 1 560 1 560 1 997
Valce/ventily 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW) 70 85 110
Prevodovka 6M 6M 6M/6A
Max. rýchlosť (km/h) 180 193 210/208
0 – 100 km/h (s) 12,5 10,8 8,8/8,7
Spotreba na 100 km (l) 4,5 4,5 4,0/4,4
Ford Focus - 2015
Ford Focus - 2015
+25Ford Focus - 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Ford #Ford Focus
Články podľa značiek