Vlani Kia zmodernizovala Rio aj Vengu a v lete nás čaká vynovený Ceed. Ešte predtým však príde na rad ďalší facelift. Kórejská automobilka si totiž vzala pod lupu svoj najmenší model Picanto. Ten má na konte štyri roky kariéry a tak mu facelift určite prospeje. Napokon, patrí k najúspešnejším Kiám v Európe. Len vlani sa preň rozhodlo viac ako 51 000 európskych zákazníkov. Kým tí domáci však už majú nové Picanto k dispozícii, Európania ho po prvýkrát uvidia začiatkom marca v Ženeve.
Vzhľad osvieži nový predný nárazník s výraznejšou „tigrou“ maskou a väčším spodným otvorom. Klasické hmlovky nahradili šošovky zasadené do kontrastných čiernych plastových výliskov. Prepracovaný je aj zadný nárazník s novými cúvacími a hmlovými svetlami. Nové sú tiež 14-palcové hliníkové disky kolies. Viac individualizácie umožní voliteľný exteriérový športový balík, ktorý však Kia zatiaľ neukázala. Podobne to bude v interiéri ponúkajúcom na výber tri farebné pakety.
Športovo ladený balík Red Pack kombinuje syntetickú čiernu kožu, červené látkové sedačky a obloženie s vysokým leskom červenej a čiernej farby na paneloch dverí. Žltý balík Yellow Pack obsahuje čiernu syntetickú kožu, čalúnenie sedadiel so žltým prešívaním, rovnakým ako na palubnej doske a na volante. Luxusný balík Premium Brown zvyšuje hodnotový pocit elegantným hnedým čalúnením sedadiel a dverí a vysoko lesklým čiernym lakom na prístrojovej doske. Farebnému konceptu je prispôsobené aj osvetlenie.
A keď sme už v kabíne, okrem väčšieho počtu chrómových dekorácii na prístrojovom paneli či prieduchoch ventilácie, ale aj novej grafiky „budíkov“, je hlavnou zmenou vstavané multimediálne rozhranie AVN (Audio-video navigation) s navigáciou a 7-palcovým dotykovým monitorom. To nebýva v triete Picanta rozhodne pravidlom, aj keď treba spresniť, že pôjde o prvok príplatkovej výbavy. Na jej zozname však pribudli aj ďalšie komfortné položky, ako tempomat či obmedzovač rýchlosti.
Pod kapotou zásadné zmeny nečakajte. Najmä nie na preplňovaný priamovstrekový 3-valec 1,0 T-GDI, ktorý už pracuje v službách kórejského Picanta (na domácom trhu pod názvom Morning). Picanto si bude musieť vystačiť len s mierne modernizovaným atmosférickým trojvalcom 1,0 Kappa, ktorý posilnil z 51 na 52 kW. Dôležitejšie je, že odteraz plní prísnejšiu emisnú normu Euro 6. Očakávať tak môžeme s najväčšou pravdepodobnosťou štart-stop systém. Väčší motor 1,25 Kappa (63 kW) ostáva bez zmien.
Motory budú naďalej spojené s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami, pre silnejší agregát ostáva v ponuke 4-stupňový automat. O zmenách na podvozku sa Kia zmieňuje len v súvislosti s brzdovým systémom. Za príplatok si totiž bude možné objednať výkonnejšiu sústavu so zväčšeným priemerom predných kotúčov z 241 na 252 mm. V praxi to znamená, že zo 100 km/h zabrzdí Picanto na 37 metroch, teda na dráhe kratšej o celé dva metre.
Viac sa dozvieme už o mesiac v Ženeve. Do predaja príde Picanto ešte do konca marca.