Deväťstupňový automat 9HP nemeckej spoločnosti ZF prináša nepochybne úsporu paliva a zvýšenie účinnosti celého hnacieho reťazca. Prvými modelmi, ktoré sa ním mohli pochváliť, boli Range Rover Evoque a Jeep Cherokee. Nasledovali Jeep Renegade, Fiat 500X, Land Rover Discovery Sport a modernizovaná Honda CR-V. Lenže problémy na seba nedali dlho čakať. Prvé negatívne reakcie prišli od majiteľov Jeepu Cherokee. Možno aj preto, že Američania sa neboja domáhať svojich zákazníckych práv.
Ich prevodovka sa z neznámych príčin prepínala do núdzového režimu, o čom informovala kontrolka na prístrojovom paneli, a zároveň odpájala zadný náhon. Americký Chrysler, kam Jeep patrí, vyhlásil, že ide o chybu softvéru a že ho zadarmo upraví. Napokon, o probléme vedel, aj preto sa sériová výroba Cherokee omeškala približne o tri mesiace. Zdalo sa však, že to bude mať pod kontrolou. Veci sa však očividne vyvíjali iným smerom. Nespokojných zákazníkov pribúdalo.
Zvláštnosťou prevodovky ZF 9HP je, že na rozdiel od pôvodného osvedčeného 8-stupňového automatu, nepoužíva nová „skriňa“ medzi 4. a 5. a tiež medzi 7. a 8. prevodovým stupňom trecie lamely, ale zubové spojky. To znamená, že medzi nimi nie je synchronizácia. K hladkému preradeniu môže dôjsť len za predpokladu rovnakých otáčok ozubených kolies, ktoré majú prenášať záber. A tu je kameň úrazu. Ak totiž softvér neustráži synchronizáciu otáčok, dochádza k opotrebeniu zubov.
Otázne teda je, či nebude mať problém omnoho hlbšie korene, ako len deklarovaný chybný softvér a či nespočíva v samotnej konštrukcii planétovej prevodovky. Jeden stupeň navyše by tak mohol renomovanému nemeckému výrobcovi, ale aj mnohým automobilkám urobiť v honbe za znižovaním spotreby paliva poriadny škrt cez rozpočet. Každopádne, spoločnosť ZF vlani vyhlásila, že na rozdiel od iných výrobcov už nebude vyvíjať automatickú prevodovku s viac ako deviatimi prevodovými stupňami.