Honda masíruje priaznivcov ostrých Civicov s príchodom nového Type-R na báze deviatej generácie už od leta 2013. Všetko sa začalo informáciou, že chce byť najrýchlejšou sériovou „predokolkou“ na legendárnom nemeckom okruhu Nürburgring. A potom ukázala prototyp, ktorý sa najprv s maskovaním a potom bez neho preháňal po nemeckej trati. Nasledovala premiéra konceptu vlani na jar v Ženeve a podoba ďalšej vývojovej fázy na jeseň v Paríži.
Honda však stále zdôrazňovala, že nejde o finálnu verziu. Tá sa definitívne ukáže v marci v Ženeve. Do premiéry teda zostáva už len pár dní, a tak japonská automobilka pustila do sveta prvé seriózne informácie a tri snímky detailov. Zdá sa, že sa je na čo tešiť, aj keď mnohých už možno na nový Civic Type-R prešla chuť. Dlhočizný príchod mál však svoje dôvody. Type-R muselo počkať na facelift sériového Civicu, ktorý bude debutovať v tom istom čase a na tom istom mieste.
Svoj čas si tiež vyžiadal vývoj úplne novej pohonnej jednotky. Po prvýkrát totiž Honda, zarytý odporca turba, presedlala na preplňovaný agregát. Dosiahnuť cieľ najrýchlejšej predokolky na legendárnom nemeckom okruhu, prezývanom tiež „zelené peklo“, už jednoducho s atmosférou nebolo možné. Dnes chce byť ostrý Civic rýchlejší než Renault Mégane Trophy–R či Seat Leon Cupra 280, ktorí sa vlani naťahovali o titul kráľa Nürburgringu.
Definitívny výkon nového preplňovaného dvojlitra 2,0 VTEC Turbo síce stále nevieme, v platnosti ostáva informácia o viac než 280 koňoch (vraj až 315), zato Honda prezradila maximálnu rýchlosť 270 km/h. Takže o zábavu bude nepochybne postarané. Type-R by tým malo poslať svojich súperov do závesu, vrátane silnejších Audi RS3 či Mercedesu A 45 AMG. To najlepšie však zo seba vydá až po stlačení tlačidla +R, ktoré aktivuje športový mód, zlepší ohlas na plyn, otvorí klapky výfuku a zmení ďalšie parametre vozidla.
Milovníci ostrých hothatchov budú však nepochybne vo vytržení aj z iného dôvodu. Honda im ponechá 6-stupňový manuál, takže auto budú mať výlučne vo svojich rukách. O potrebný prítlak sa postará radikálne prepracovaná aerodynamika naznačená na snímke predným spojlerom. Ten zadný ostáva tajomstvom, no iste nebude ďaleko od „krídiel“ predchádzajúcich konceptov. A ďalej tu bude mohutný difúzor prisávajúci Civic k asfaltu.
Oficiálna je tiež informácia o brzdách. Spomalenie dostanú na starosť výkonné kotúče Brembo so štvorpiestikovými strmeňmi a priemerom až 350 mm. Aby sa do Type-R vôbec zmestili, dostane až 19-palcové disky kolies. Ako vidieť zo snímky, dizajnom sa priblížili v Detroite prezentovanému superšportu Acura NSX. To je všetko, čo Honda zatiaľ zverejnila. Od ďalších informácií nás delia len necelé tri týždne. Civic Type-R sa ukáže v Ženeve v typickej bielej farbe Championship White.