Koncern BMW sa snažil pred štyrmi rokmi obohatiť portfólio britskej značky o prvý dvojmiestny model. V roku 2011 tak debutovalo športové kupé a o rok neskôr aj jeho otvorený derivát Roadster s plátennou strechou a dvojicou ochranných oblúkov. Napriek tomu, že obe autá poskytovali vďaka kompaktným rozmerom a nízkemu ťažisku priam adrenalínové jazdné zážitky, dopyt nenaplnil očakávania.
Už dávnejšie sa preto šepkalo, že v Mníchove nad nimi vyniesli definitívu. Naznačil to vlani sám šéf americkej divízie Mini, Patrick McKenn, ktorý vyhlásil, že Mini zredukuje ponuku a že na odstrel sú s najväčšou pravdepodobnosťou práve Coupé a Roadster. Mini sa navyše v minulých dvoch rokoch stretlo s padajúcim záujmom o túto značku, a to nielen v USA, ale aj v Európe. Všetko však zmenila vlani predstavená tretia generácia novodobého Mini.
Automobilka teda potrebuje vyrábať to, čo ide na odbyt. Roadster a Coupé jednoducho musia uvoľniť výrobné kapacity v Oxforde pre nové Mini s 3– a teraz už aj 5-dverovou karosériou. Neskôr doplní portfólio kabriolet a kombi Clubman. Odpustkom za zoškrtanie ponuky bude väčšia paleta motorizácií, kde je už dnes na výber zo siedmich agregátov, a možno aj príchod nového malého modelu Mini Minor. Podobný osud ako Roadster a Coupé by mohol stihnúť aj väčší dvojdverový Paceman.