Toyotu Avensis čaká podobný osud ako Hondu Accord. Priameho nástupcu už nedostane. Pred sebou má však ešte tri roky kariéry, čo znamená, že na trhu sa udrží celých deväť rokov. Súčasná generácia bola pritom s jedinou modernizáciou predstavená už v roku 2009, a tak nečudo, že ju čakajú opäť zmeny. Tentoraz však rozsiahlejšie. Toyota o facelifte síce zatiaľ veľa neprezradila, ale máme tu aspoň dve fotografie, ukazujúce pomerne radikálne dizajnové zásahy na prednej maske.
Tie sa odvolávajú na nový Auris, Verso či Yaris, takže prednej časti dominuje úzka štrbina v tvare písmena V nadväzujúca na úplne nové reflektory. Možno diódové. O hlavný prívod vzduchu k motoru sa stará veľký vstupný otvor v nárazníku. Podobné zmeny sľubuje Toyota aj vzadu, ale snímky zadnej časti nezverejnila. Nepoznáme dokonca ani interiér. Toyota však tvrdí, že s vynoveným Avensisom prídu inovácie v oblasti komfortu a bezpečnosti, najmä balíček asistenčných systémov Safety Sense s autonómnymi brzdami či tempomatom.
Najpodstatnejšie budú však zmeny pod kapotou. Avensis bude totiž musieť presedlať na motory Euro 6. To znamená nástup dieselového motora 1,6 D-4D od BMW, ktorý sa vlani predstavil vo Verse a tiež vynoveného dieselu 2,0 D-4D. Osud najsilnejšej naftovej jednotky s objemom 2,2 litra je nejasný. Rovnako ako to, či zachová Toyota svoje atmosférické benzínové 4-valce s objemom 1,8 a 2,0 litra, alebo ich nahradí modernejšími. Odpovede na tieto otázky dá už za pár dní marcový ženevský autosalón.
V každom prípade hybridnú techniku Avensis už určite nedostane. Modernizáciu malo na starosti európske vývojové centrum Toyoty v Belgicku a jeho európske dizajncentrum vo francúzskom Nice.