Toyota Avensis 2016: Veľká modernizácia pred derniérou

S Toyotou Avensis už japonská automobilka v Európe do budúcnosti nepočíta. Jej kariéru plánuje skončiť v roku 2018. Dovtedy sa však pokúsi udržať pozornosť zákazníkov veľkým faceliftom a novými motormi.

19.02.2015 06:00
Toyota Avensis - 2016 Foto:
Inšpiráciu pre facelift si Avensis vzal od svojich mladších súrodencov – Aurisu, Versa či nového Yarisu. Vpredu sa tak objavuje typická predná maska do V nadväzujúca plynule na reflektory.
debata

Toyotu Avensis čaká podobný osud ako Hondu Accord. Priameho nástupcu už nedostane. Pred sebou má však ešte tri roky kariéry, čo znamená, že na trhu sa udrží celých deväť rokov. Súčasná generácia bola pritom s jedinou modernizáciou predstavená už v roku 2009, a tak nečudo, že ju čakajú opäť zmeny. Tentoraz však rozsiahlejšie. Toyota o facelifte síce zatiaľ veľa neprezradila, ale máme tu aspoň dve fotografie, ukazujúce pomerne radikálne dizajnové zásahy na prednej maske.

Zmeny sa budú musieť odohrať aj pod kapotou.... Foto: Toyota
Toyota Avensis - 2016 Zmeny sa budú musieť odohrať aj pod kapotou. Avensis totiž presedlá na motory Euro 6. Veľký diesel 2,2 D4-D z ponuky pravdepodobne vypadne. Zato pribudne úsporný agregát 1,6 D-4D od BMW.

Tie sa odvolávajú na nový Auris, Verso či Yaris, takže prednej časti dominuje úzka štrbina v tvare písmena V nadväzujúca na úplne nové reflektory. Možno diódové. O hlavný prívod vzduchu k motoru sa stará veľký vstupný otvor v nárazníku. Podobné zmeny sľubuje Toyota aj vzadu, ale snímky zadnej časti nezverejnila. Nepoznáme dokonca ani interiér. Toyota však tvrdí, že s vynoveným Avensisom prídu inovácie v oblasti komfortu a bezpečnosti, najmä balíček asistenčných systémov Safety Sense s autonómnymi brzdami či tempomatom.

Najpodstatnejšie budú však zmeny pod kapotou. Avensis bude totiž musieť presedlať na motory Euro 6. To znamená nástup dieselového motora 1,6 D-4D od BMW, ktorý sa vlani predstavil vo Verse a tiež vynoveného dieselu 2,0 D-4D. Osud najsilnejšej naftovej jednotky s objemom 2,2 litra je nejasný. Rovnako ako to, či zachová Toyota svoje atmosférické benzínové 4-valce s objemom 1,8 a 2,0 litra, alebo ich nahradí modernejšími. Odpovede na tieto otázky dá už za pár dní marcový ženevský autosalón.

V každom prípade hybridnú techniku Avensis už určite nedostane. Modernizáciu malo na starosti európske vývojové centrum Toyoty v Belgicku a jeho európske dizajncentrum vo francúzskom Nice.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #autosalón Ženeva 2015 #Toyota Avensis
Články podľa značiek