VW Sharan je na trhu už od roku 2010. S modernizáciou sa teda Volkswagen príliš neponáhľal. Lenže životný cyklus vanov je predsa len o čosi dlhší ako v prípade bežných modelov. Napokon už prvá generácia Sharanu vydržala na linkách prakticky 15 rokov a to len s jedinou väčšou modernizáciou. Možno aj preto sa zmeny v dizajne vynoveného Sharanu, ktorý uvidíme v Ženeve, obmedzili v podstate len na retuše.
Nové sú len predné reflektory s efektnejšou grafikou denných LED svetiel a nová grafika zadných svetiel, ktoré zamenili žiarovky za diódy. K povinnej jazde patria aj nové disky kolies, v tomto prípade ide o 16-palcové kolesá Jakarta. Zákazníci budú mať na výber tiež dva nové laky karosérie – modrú metalízu Hudson Bay a červenú Crimson. To je však naozaj všetko.
Interiér sa snaží naskočiť na súčasnú vlnu konektivity. Sharan preto dostal nové 5– alebo 6,5-palcové dotykové rozhranie. Je dokonca jedným z prvých koncernových vozidiel vybavených systémom App Connect MirrorLink, Android Auto alebo CarPlay pre zariadenia Apple. Modernizovaná bola tiež grafika prístrojov, palubný počítač a volant. Z nových luxusných prvkov spomeňme masážne predné sedadlá, kožené čalúnenie Vienna a obklady z klavírnej černe.
Zlepšila sa aj bezpečnosť. K dispozícii je výstraha pred kolíziou Front Assist, autonómne brzdy, udržiavanie v jazdnom prúde, adaptívny tempomat či parkovací asistent pre priečne aj pozdĺžne parkovanie vrátane vychádzania z parkovacieho miesta a upozornenia na križujúce vozidlá. Úplnou novinkou je Automatic Post-Collision Braking Systém, ktorý je po kolízii schopný bezpečne zastaviť vozidlo aj bez pričinenia vodiča.
Nemenej zmien sa odohralo pod kapotou. Sharan musel totiž zameniť staršiu techniku za motory Euro 6. Na výber bude z dvoch benzínových a troch dieselových agregátov. Všetky majú preplňovanie a priame vstrekovanie paliva. Benzínovú ponuku tvorí motor 1,4 TSI (110 kW) a dvojliter 2,0 TSI 162 kW. Silnejší z nich má v porovnaní s minulosťou o 15 kW vyšší výkon. Priaznivci nafty dostanú na výber z troch dvojlitrových dieselov 2,0 TDI s výkonmi 85, 110 alebo 135 kW.
Všetky agregáty s výnimkou základného dieselu môžu byť kombinované so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Za príplatok aj s funkciou „plachtenia“ pre maximálne využitie zotrvačnej energie. Pohon 4×4, pravdepodobne už s novou spojkou Haldex piatej generácie, je vyhradený pre motor 2,0 TDI (110 kW). Volkswagen uvádza, že nový Sharan spotrebuje priemerne o 15 % menej paliva. Novinka sa verejnosti predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve a do predajní zamieri v apríli.