Opel Corsa OPC
Netrvalo dlho a po novej Corse E prichádza Opel rovno s jej špičkovou verziou OPC. Koncepčne sa nič nemení, no dynamikou sa dotiahla na limitovanú edíciu Corsa OPC Nurburgring. Postaral sa o to nový preplňovaný 4-valec 1,6 Turbo Ecotec s výkonom 152 kW, čo je o 12 viac ako v minulosti. Krútiaci moment vzrástol z 230 na 245 Nm (overboost až 280 Nm). V spojení so 6-stupňovým manuálom zvláda stovku za 6,8 sekundy a dosiahne maximálku 230 km/h. OPC disponuje väčšími sacími otvormi v prednom nárazníku, ale aj štrbinou v prednej kapote. Vzadu je dominantou strešné krídlo a dvojica výfukov Remus. Corsa OPC jazdí na 17-palcových diskoch a používa brzdy Brembo.
Opel Karl
Automobilka s bleskom v znaku chce malým Karlom zabodovať v lowcostovom segmente. Aj preto je Karl jednoduchým, ale praktickým autom. V porovnaní s Adamom je síce o 20 mm kratší (3 680 mm), ale má 5-dverovú karosériu a viac miesta v interiéri aj v kufri. Po sklopení operadiel to má byť až 940 litrov. Nevzdáva sa ani niektorých moderných prvkov, ako dotykového rozhrania IntelliLink, posilňovača s režimom City, hill-holderu alebo monitoringu jazdných pruhov. Niekde sa však šetriť muselo. Karl preto dostane jedinú pohonnú jednotku – atmosférický 3-valec 1,0 Ecotec (55 kW). Na 900 kg vážiace auto to stačiť určite bude. Cena nemá presiahnuť 10 00 eur ani v drahších verziách. Na trh sa Karl dostane v priebehu leta.
Peugeot 208
Po troch rokoch kariéry tu máme modernizovaný Peugeot 208. Nová je kompletne integrovaná predná maska, predný nárazník a denné diódy. Zadné diódové svetlá dostali 3D grafiku. V ponuke sú nové verzie GT Line a GT by Peugeot Sport či paket Mentol White. Interiéru dominuje dotykové 7-palcové rozhranie. Vo výbave pribudol parkovací asistent, parkovacia kamera či autonómne brzdy. Prechod na emisnú normu Euro 6 znamená nahradenie motora 1,6 VTi úspornejším trojvalcom 1,2 PureTech (81 kW). Staré diesely 1,4 HDi a 1,6 HDi zas vystriedajú štvorvalce 1,6 BlueHDi (55, 73, 88 kW) so štart-stop systémom. V ponuke je aj úplne nový 6-stupňový automat Aisin.
Range Rover Evoque
Pre tento rok dostal najmenší a najúspešnejší Range Rover po piatich rokoch pár retuší a najmä motory Ingenium. Prednú masku zdobia prvýkrát v koncerne full LED reflektory, na výber je viac farieb karosérie a nové disky kolies. Rozhranie In Control s 8-palcovým displejom umožňuje komunikáciu s vozidlom na diaľku. Jedinou pôvodnou motorizáciou je preplňovaný 4-valec 2,0 Si4 (177 kW) s 9-stupňovým automatom. Pod skratkami eD4 a TD4 sa však už skrývajú úplne nové dieselové 4-valce 2,0 Ingenium (110, 132 kW). Spotreba klesla o 18 %. Systém Terrain Response je obohatený o funkciu All-Terrain Progres Control (ATPC), čo je terénny tempomat, aktívny do 30 km/h.
Renault Kadjar
Po úspešnom Capture a novom Espace rozšíri Renault ponuku crossoverov o tretieho člena. Dostal názov Kadjar a platformu CMF-C/D, na ktorej už stojí sesterský Nissan Qashqai. V porovnaní s ním bude Kadjar o 70 mm dlhší (4 450 mm). Dizajn je inšpirovaný menším Capturom. V teréne mu pomôže svetlá výška 190 mm. Na 5-miestnej palube nechýba rozhranie R-Link 2 so 7-palcovým monitorom. Do kufra sa zmestí 472 litrov batožín. Motorovú paletu si Kadjar požičia z Qashqaia, počítať tak môžeme s motormi radu Energy vrátane 1,2 TCe, 1,6 TCe a dieselmi 1,5 dCi či 1,6 dCi s výkonom od 85 do 110 kW. K dispozícii bude aj kontinuálna prevodovka X-Tronic a pohon 4×4. Verzie 2WD dostanú elektronickú kontrolu trakcie Extended Grip.
Renault Clio RS Trophy
Rodina ostrých Renaultov sa rozrastie o nového člena. Na vrchol hierarchie Clia sa postaví RS 220 Trophy. Novinka vychádza z verzie RS. Výkon preplňovaného 4-valca však vzrástol zo 147 až na 162 kW a krútiaci moment z 240 na 280 Nm. Na kritiku dvojspojkovej prevodovky EDC reaguje RS Trophy zmenou softvéru. V režime Normal a Sport radí o 40 % rýchlejšie a v režime Race je rýchlejšia dokonca až o 50 %. Manuálu sa novinka bohužiaľ nedočkala. Úpravami prešiel aj podvozok s tuhším naladením, pneumatikami Michelin Pilot Super Sport 205/45 R18 a riadenie s ostrejším prevodom 13,2 : 1. Dynamické parametre nie sú zatiaľ známe. Na stovku by však mohlo RS Trophy šprintovať za 6,5 sekundy, čo je o dve desatiny kratšie ako RS.
Seat Leon ST Cupra
Po Leone Cupra a kupé SC Cupra prichádza na rad aj ostré kombi Leon ST Cupra. Techniku preberá od svojich súrodencov, no na rozdiel od nich odvezie 589 litrov nákladu. A to pekelne rýchlo. Octavia RS Combi môže len s úctou sklopiť zrak. Preplňovaný 4-valec s variabilným časovaním a zdvihom sacích ventilov dáva totiž 206 kW a 350 Nm krútiaceho momentu. Na výber je manuál aj 6-stupňové DSG. Kombi akceleruje na stovku za 6,1, respektíve 6,2 sekundy. S trakciou pomáha elektrohydraulická uzávierka diferenciálu VQA a 18-palcové kolesá. O stabilitu sa starajú adaptívne tlmiče DCC s troma režimami – Comfort, Sport a Cupra. V interiéri nájdeme kožené športové sedadlá, hliníkové pedále, športový volant, ale aj 6-palcový dotykový monitor.
SsangYong Tivoli
Po niekoľkých konceptoch na tému SUV prichádza konečne sériový crossover. Na dĺžku má 4 195, na šírku 1 795 a na výšku 1 590 mm. Rázvor náprav je 2 600 mm. Konkurovať by teda mal napríklad Renaultu Captur, Peugeotu 2008 alebo Kii Soul. Na rozdiel od nich však ponúkne aj verzie s pohonom oboch náprav. Základným motorom bude benzínový 4-valec 1,6 e-XGi (93 kW) alebo naftový motor 1,6 e-XDi, ktorý však príde neskôr. Aj preto ešte nepoznáme jeho výkon. Motory budú spojené buď so 6-stupňovým manuálom, alebo automatickou prevodovkou. Názov Tivoli je odvodený od renesančného talianskeho mesta, takže o európskych ambíciách novinky pochybovať netreba. Na trh by sa malo Tivoli dostať už v lete.
Subaru Levorg
Levorg predstavilo Subaru už v roku 2013, no až teraz mieri do Európy. Vypĺňa medzeru medzi Imprezou a veľkým Legacy. Snaží sa síce prezentovať ako samostatný modelový rad, no v podstate ide o ďalší derivát Imprezy, čo naznačuje takmer identickým rázvorom 2 650 mm. Na dĺžku má 4 690, na šírku 1 780 a na výšku 1 485 mm. V porovnaní s hatchbackom Impreza je Levorg dlhší o 175 mm. Bezpečnostné prvky, ako stereokamery, preberá z Legacy. Pod kapotou je zatiaľ len jediný motor – preplňovaný boxer s objemom 1,6 litra s výkonom 125 kW, spojený s prevodovkou CVT a stálym pohonom Symmetrical AWD. Dynamické parametre Subaru zatiaľ neprezradilo. Do predaj zamieri až na jeseň.
Škoda Octavia RS 230
Octavia RS 230 vychádza z klasickej „eresky“, no má atraktívnejší body kit a, samozrejme, výkonnejší motor. Jej 4-valec 2,0 TSI používa rovnaký recept ako Golf GTI Performance. Úpravy softvéru sa podpísali na miernom raste výkonu zo 162 na 169 kW, teda rovných 230 koní. Na stovku šprintuje za 6,7 sekundy, čo je zlepšenie o dve desatiny, a dosiahne maximálku 250 km/h. To je o 6 km/h viac ako Octavia RS. A to stačí na titul najrýchlejšej Octavie všetkých čias. Motor môže byť spojený so 6-stupňovým manuálom alebo 6-stupňovou DSG. V sérii sú 19-palcové disky Xtreme obuté pneumatikami Dunlop Direzza Sport. S trakciou pomáha elektrohydraulický samosvor VQA. Spolu s liftbackom príde aj Combi.
Škoda Superb
Nová vlajková loď je postavená na platforme MQB s dĺžkou rázvoru až 2 841 mm. V porovnaní s druhou generáciou je Suberb III o 28 mm dlhší a až o 47 mm širší. Je teda väčší ako Passat. Interiér ponúka najviac priestoru v strednej triede, a to platí aj o gigantickom kufri s objemom 625 litrov. Batožinový priestor sa teraz skrýva pod jednodielny výklopným vekom. Dvojitá kinematika TwinDoor je minulosťou. Zato je Superb až o 75 kg ľahší. Z ponuky zmizol 6-valec 3,6 FSI, výkonu je však viac. Štvorvalce 1,4 TSI, 1,8 TSI, 2,0 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI ponúkajú výkon od 88 do 206 kW. K dispozícii sú prevodovky DSG aj pohon 4×4. Superb je zároveň prvou Škodou s adaptívnymi tlmičmi DCC, vyhrievaným čelným oknom, trojzónovou klimatizáciou či ventilovanými sedadlami. O bezpečnosť sa starajú autonómne brzdy, sledovanie jazdných pruhov, varovanie pred kolíziou či radarový tempomat.
Toyota Auris
Auris prichádza s modernizáciou už po troch rokoch. A to dosť výraznou. Prepracovaná je celá predná časť vrátane užšej masky a reflektorov, ako aj nárazníka. Zmeny podstúpila aj kritizovaná palubná doska. Najmä v oblasti stredovej konzoly, kde sa nachádza nové dotykové rozhranie Toyota Touch 2 aj nový panel klimatizácie. Prístrojový panel zas dostal dva hliníkové tubusy. Pribudli bezpečnostné prvky balíka Toyota Safety Sense, ktorý obsahuje autonómne brzdy, monitorovanie jazdného pruhu a automatické prepínanie diaľkových svetiel. V súvislosti s prechodom na Euro 6 debutuje pod kapotou úplne nový preplňovaný 4-valec 1,2 T (85 kW), ktorý časom nahradí atmosférické motory 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic. Diesel 2,0 D-4D zastúpi novinka 1,6 D-4D od BMW. Menší diesel 1,4 D zas podstúpil modernizáciu. V ponuke zostane aj hybrid. Ten tvorí až 50 % predajov.
Toyota Avensis
Avensis je na trhu už šesť rokov a má za sebou jeden väčší facelift. Teraz prichádza druhý, pretože tento sedan a kombi strednej triedy majú vydržať až do roku 2018. Výrazne prepracovaná predná maska dostala full LED svetlá. Úplne nová je palubná doska aj prístrojový panel s dvojicou tubusov či volant. Nájdeme tu kvalitnejšie materiály a bohatšie vybavenie. V sérii je rozhranie Toyota Touch 2 alebo tempomat. Balík Toyota Safety Sense prináša autonómne brzdy, monitorovanie jazdných pruhov, prepínanie svetiel a čítačku dopravných značiek. Benzínové motory 1,6 (97 kW), 1,8 (108 kEW) a 2,0 VVT-i (112 kW) majú nižšiu spotrebu. Najslabší naftový motor 2,0 D-4D nahrádza agregát 1,6 D-4D (82 kW) od BMW a motor 2,2 D-4D úplne nová jednotka 2,0 D-4D (105 kW), tiež s nemeckým pôvodom. V ponuke je aj prevodovka CVT. Toyota tiež sľubuje vyšší akustický komfort.
VW Touran
Nová generácia Touranu prichádza po 12 rokoch. Takže tu máme od podlahy nové auto. Touran stojí na platforme MQB. Aj tá sa podpísala na znížení hmotnosti o 62 kg. Pritom je o 130 m dlhší (4 527 mm) a o 41 širší (1 814 mm). Dynamickejšie proporcie a dizajn sprevádza interiér s neporovnateľne vyššou kvalitou spracovania. Pribudla 3-zónová klimatizácia, vyhrievaný volant, panoramatická strecha a rozhranie s 5– až 8-palcovým monitorom. Bezpečnostné prvky kopírujú súčasný Golf či Passat vrátane radarového tempomatu, autonómnych bŕzd alebo adaptívnych full LED svetiel. Zadné veko sa môže otvárať elektricky. Podľa usporiadania 5– alebo 7-miestnej verzie sa objem kufra pohybuje od 620 do 1 857 litrov. Ponuka motorov pozostáva z troch benzínových 4-valcov 1,2 TSI (81 kW), 1,4 TSI (110 kW) a 1,8 TSI, a troch dieselov 1,6 TDI (81 kW) a 2,0 TDI (110, 140 kW). Nechýbajú ani prevodovky DSG.
VW Passat Alltrack
Off-roadovo ladená verzia Passatu vychádza z kombi Variant. Svetlá výška je zvýšená o 27,5 mm. Nechýbajú chrániče podvozku, blatníkov či prahov. Na streche sú štandardom nosiče z eloxovaného hliníka. Ponuku benzínov tvoria agregáty 1,4 TSI (110 kW) a 2,0 TSI (162 kW). Priaznivci nafty môžu voliť dieselový 4-valec 2,0 TDI s výkonom 110 alebo 140 kW. Nechýba ani bonbónik v podobe dvojlitrového Bi-TDI, naladeného až na 176 kW. Všetky verzie majú pohon oboch náprav 4Motion so spojkou Haldex V. Elektronické pseudouzávierky EDS s pribrzďovaním kolies nájdeme aj na oboch nápravách. V sérii sú adaptívne tlmiče a špeciálny režim off-road, ktorý prispôsobuje všetky jazdné a asistenčné systémy v prospech čo najlepšej trakcie.
Volvo V60 D5 Twin Engine
Po luxusnom SUV XC90 T8 Twin Engine prichádza Volvo s ďalším plug-in hybridom. Tentoraz dostalo ale kombi V60 D5 Twin Engine miesto benzínového naftový motor 2,0 D5 Drive-E (120 kW) a elektromotor v prevodovke s výkonom 50 kW. Celkový výkon sústavy je 169 kW. Tá pracuje v režimoch Pure s čisto elektrickým dojazdom 50 km, ktorý umožnia batérie s kapacitou 11,4 kWh, Hybrid so spotrebou 1,8 litra, alebo Power, kde prichádza k slovu maximálny výkon oboch motorov. Vtedy dokáže švédsky plug-in hybrid akcelerovať na stovku za deväť sekúnd. Od bežných modelov V60 sa odlišuje aj špeciálnou farbou Crystal White, 19-palcovými diskami a čiernymi akcentmi exteriéru.