Prémiové značky už dávno prenikli do nižších segmentov. A darí sa im. Dokonca niekedy lepšie ako tradičným mainstreamovým výrobcom kompaktných áut. Zdá sa, že tento trend bude pokračovať. Ukazuje to aj odvážna štúdia Lexusu, ktorá je podstatne menšia než jeho v súčasnosti najmenší hatchback CT 200h. Odkaz je teda jasný. Lexus si brúsi zuby na kategóriu nižšej triedy. Nie hneď, ale o pár rokov by mohol do ringu postaviť konkurenta pre Smart ForFour a mnohých iných.
O zadanie miniatúrneho Lexusu budúcnosti sa postaralo európske dizajnové štúdio automobilky vo francúzskom Nice. Dôvodom je vraj 25. výročie predstavenia prvého Lexusu LS 400, ktorým Toyota vstúpila na mapu prémiových výrobcov. Na dĺžku má koncept LF-SA, čo je skratka pre Lexus Future – Small Adventure, len 3 450 mm. Je široký 1 700 a vysoký 1 430 mm. Aj na tomto malom formáte sa však podarilo dizajnérom vytvoriť luxusne a najmä futuristicky pôsobiaci koncept, ktorý nezaprie príslušnosť k značke.
Predná vretenová maska je vari väčšia ako na vlajkovej lodi LS. Rovnako pôsobivé sú zvlnené bočné partie a zadná časť, ktorá má bližšie ku crossoverom ako ku klasickým trojdverovým hatchbackom. Strecha sa vznáša nad delenými zadnými stĺpikmi. A keďže ide o koncept, LF-SA si mohlo dovoliť aj obrovské lesklé čierne kolesá a kamery miesto zrkadiel. Kým strieborná farba exteriéru s názvom Stellar odkazuje na vesmírny prieskum, interiér je inšpirovaný zatmením slnka. Cieľom bolo zachovať radosť z jazdy, ktorá, ako tvrdí Lexus, bude vždy charakterizovať túto značku.
Prekvapujúco priestranná kabína má koncepciu usporiadania 2+2. Ale keďže mestské autá sú väčšinou obsadené len vodičom, ten má vo všetkom prioritu. Jeho sedadlo je ukotvené pevne, nastavuje sa volant a pedále. Lexus tvrdí, že auto sa tým prispôsobuje vodičovi a nie naopak. Sedadlo spolujazdca už však nastaviteľné je a to z dôvodu, aby mali dosť miesta aj cestujúci vzadu. Pocit šírky umocňuje horizontálna palubná doska. Informačno-zábavný systém obsahuje digitálny displej v štýle hologramu, ktorý je súčasťou prístrojového panela, a širokouhlý projekčný head-up displej pod čelným oknom, ktorý bude slúžiť aj spolujazdcovi.
Viac však Lexus o svojej štúdii neprezradil. Nevieme teda ani to, či ide o elektromobil, hybrid, alebo vozidlo s klasickým pohonom. V každom prípade sú tu len dva pedále, takže radenie rýchlostí odpadá. Automobilka nespresnila ani plány, kedy by sa mohol nový malý sériový Lexus objaviť na trhu. Do konca tohto desaťročia by to však byť mohlo. Napokon Japonci sú experti na malé autá, čo dokázala Toyota napríklad mimoriadne invenčným modelom iQ, tak prečo by čosi podobné nemohlo niesť aj logo Lexusu.